text_structure.xml 3.66 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z przesłanym przy piśmie nr SPS-024-1864/06 z dnia 26.10.2006 r. zapytaniem posła Lecha Kuropatwińskiego w sprawie uruchomienia przejazdu przez stację kolejową Włocławek w ciągu ul. Kaliskiej w km 54,467 linii kolejowej nr 18 Kutno-Piła uprzejmie informuję, że w miejscu tym był zlokalizowany przejazd kolejowy strzeżony kat. ˝A˝, do czasu wybudowania wiaduktu drogowego w km 53,885. Teraz funkcjonuje tu strzeżone przejście dla pieszych, które prowadzi przez 5 torów stacyjnych.</p>
        <p xml:id="div-2">Według informacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecnie w sąsiedztwie wnioskowanego przejazdu oprócz wspomnianego wiaduktu drogowego w km 53,885 funkcjonuje wiadukt kolejowy w km 55,295, a w ubiegłym roku oddano do użytku wiadukty kolejowe w km 53,120 i km 53,132. Ponadto w sąsiedztwie funkcjonują przejazdy strzeżone kat. ˝A˝ w km 55,731, w km 56,044 i km 56,595.</p>
        <p xml:id="div-3">Budowa przejazdu w ciągu ul. Kaliskiej byłaby niezgodna z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 33, poz. 144, z późn. zm.), a w szczególności z:</p>
        <p xml:id="div-4">- § 4 ust. 1 pkt 3, w którym mowa, że w przypadku, gdy droga publiczna przecina tory w obrębie stacji pomiędzy semaforami wjazdowymi, wówczas stosuje się skrzyżowanie dwupoziomowe,</p>
        <p xml:id="div-5">- § 6 ust. 1, w którym mowa, że skrzyżowanie dwupoziomowe należy projektować w sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego wiaduktu,</p>
        <p xml:id="div-6">- § 23 ust. 3, w którym mowa, że nie należy projektować nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej z drogą publiczną, w razie gdy w odległości do 3 km od niego znajduje się przejazd.</p>
        <p xml:id="div-7">Ponadto przejazd przez pięć czynnych torów, na których odbywa się ruch kolejowy, w tym również ruch manewrowy na stacji, stwarza duże zagrożenie bezpieczeństwa. Zdaniem PKP PLK S.A. optymalnym rozwiązaniem, które gwarantuje bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców Włocławka, byłaby budowa skrzyżowania dwupoziomowego.</p>
        <p xml:id="div-8">Duża liczba jednopoziomowych skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi oraz wzrost liczby samochodów sprawił, że najbardziej niebezpiecznym miejscem na styku transportu drogowego z transportem kolejowym są przejazdy kolejowe.</p>
        <p xml:id="div-9">Z przedstawionej przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego ˝Oceny funkcjonowania transportu kolejowego i stanu bezpieczeństwa w 2005 r.˝ wynika, że liczba wypadków na przejazdach w 2005 r. zwiększyła się stosunku do roku 2004 o 6% i stanowiła 71% wszystkich wypadków pociągowych, a dominującą ich przyczyną było rażące naruszenie przepisów o ruchu drogowym przez kierujących pojazdami drogowymi.</p>
        <p xml:id="div-10">W związku z powyższym zgadzam się ze stanowiskiem PKP PLK S.A. odnośnie do budowy w tym rejonie skrzyżowania dwupoziomowego.</p>
        <p xml:id="div-11">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-12">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 13 listopada 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>