text_structure.xml
5.37 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Tadeusza Jarmuziewicza w sprawie nowego połączenia i przystanku kolejowego w woj. świętokrzyskim na podstawie wyjaśnień Zarządu spółki PKP SA przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">Modernizacja linii E65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie prowadzona jest zgodnie z uchwałą Sejmu wprowadzającą ustawę budżetową na 1998 r., w której projekt ˝Modernizacja linii E65 Grodzisk Mazowiecki- Zawiercie (CMK)˝ został wprowadzony do finansowania z budżetu państwa oraz ustawą budżetową na 2006 r. Parametry techniczne linii realizowane są w oparciu o zatwierdzoną przez Zarząd PKP SA uchwałę nr 1145 z dnia 25 października 2002 r. ˝Standardy techniczne - szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji linii CMK do prędkości 200/250 km/h w Grupie PKP˝.</p>
<p xml:id="div-3">Budowa peronu we Włoszczowej podjęta została z inicjatywy władz samorządów gmin i starostwa powiatu włoszczowskiego. Samorządy dofinansowały koszt budowy peronu ze środków własnych w wysokości 345 tys. zł, na co zostały zawarte umowy pomiędzy Oddziałem Regionalnym PKP PLK SA w Lublinie a zarządami gmin i starostą powiatu włoszczowskiego.</p>
<p xml:id="div-4">Rozkład jazdy pociągów 2006/2007 uwzględnia zatrzymanie na stacji Włoszczowa następujących pociągów obsługiwanych przez PKP Intercity Sp. z o.o.: pociągu Tanich Linii Kolejowych ˝Augustyn Kordecki˝ relacji Warszawa Wschodnia-Częstochowa Główna i w relacji powrotnej oraz pociągu ekspresowego ˝Ernest Malinowski˝ relacji Warszawa Wschodnia-Kraków Główny i w relacji powrotnej.</p>
<p xml:id="div-5">Decyzja o uruchomieniu nowego połączenia TLK ˝Kordecki˝ zapadła 25 stycznia 2006 r. Planowanym terminem uruchomienia tego pociągu był 31 marca 2006 r. Jednakże spółka PKP Intercity Sp. z o.o. nie mogła planowo uruchomić połączenia z uwagi na prowadzone przez spółkę PKP PLK SA prace remontowe na Centralnej Magistrali Kolejowej, którą pociąg miał kursować.</p>
<p xml:id="div-6">Kolejny termin otwarcia peronu (2 października 2006 r.) powiązano z rozpoczęciem roku akademickiego. Jednakże spółka PKP PLK SA poinformowała PKP Intercity Sp. z o.o., że peron przy torze głównym dodatkowym nr 4 na stacji Włoszczowa Północ zostanie oddany do użytku w dniu 16 października 2006 r. Opóźnienie wykonawstwa spowodowane było względami formalnymi: przedłużyło się opracowanie, uzgadnianie i zatwierdzanie dokumentacji projektowej oraz wybór wykonawcy robót na przedmiotową inwestycję.</p>
<p xml:id="div-7">Wprowadzenie pociągu do kursowania w trakcie rozkładu jazdy umożliwiają obowiązujące regulacje. Zgodnie z ˝Regulaminem przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy 2005/2006˝, opracowanym przez zarządcę infrastruktury, przewoźnikowi przysługuje prawo dokonania korekt rozkładu jazdy w określonych terminach w ciągu roku.</p>
<p xml:id="div-8">W bieżącym roku z tego prawa spółka PKP Intercity Sp. z o.o. skorzystała w sześciu przypadkach. Uruchamianie poszczególnych połączeń dyktowane jest wymogami rynku i zapotrzebowaniem zgłaszanym przez klientów. Z tego właśnie powodu pociąg EuroNight ˝Jan Kiepura˝ został uruchomiony 12 czerwca 2004 r., a pociąg EuroCity Berlin-Warszawa - Ekspres (BWE) 30 września 2001 r.</p>
<p xml:id="div-9">Zarówno pociąg TLK ˝Kordecki˝, jak i TLK ˝Malinowski˝ należą do kategorii pociągów kwalifikowanych i jako takie nie są objęte dofinansowaniem z budżetu państwa ani samorządów województw. Decyzje o ich uruchomieniu podejmowane są wyłącznie w oparciu o obowiązujące w spółce PKP Intercity Sp. z o.o. procedury handlowe. W związku z powyższym analizy ekonomiczne przeprowadzane celem określenia rentowności pociągów nie są przez spółkę upubliczniane.</p>
<p xml:id="div-10">Niemniej jednak zbadane wskaźniki zajętości miejsc w pociągu TLK ˝Kordecki˝ za dotychczasowy okres jego funkcjonowania są zadowalające oraz wykazują tendencję wzrostową. Jednakże o rentowności uruchamianych przez spółkę PKP Intercity Sp. z o.o. połączeń pozwalają wyrokować dopiero dane roczne. Wyniki przewozowe za pierwszy miesiąc funkcjonowania połączenia TLK ˝Kordecki˝ zostaną przekazane do publicznej wiadomości na konferencji prasowej PKP Intercity Sp. z o.o. w dniu 17 listopada 2006 r.</p>
<p xml:id="div-11">Dalsze zwiększenie liczby pociągów kursujących po linii CMK nastąpi wskutek zapisanej w planach Urzędu Marszałkowskiego woj. świętokrzyskiego na lata 2007-2013 budowy łącznicy Czarnca-Włoszczowa i modernizacji linii kolejowej nr 61 Kielce-Fosowskie, finansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.</p>
<p xml:id="div-12">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-13">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-14">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 13 listopada 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>