text_structure.xml 6.71 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na pismo posła Michała Tobera w sprawie przebiegu prac remontowych drogi na trasie Kołbiel-Mińsk Mazowiecki przesłane przy piśmie Marszałka Sejmu RP z dnia 24.10.2006 r. nr SPS-025-1825/06, wyjaśniam, co następuje:</p>
        <p xml:id="div-2">Ad 1. Czy prace remontowe drogi na trasie Kołbiel-Mińsk Mazowiecki przebiegają zgodnie z harmonogramem i kiedy zostaną one zakończone?</p>
        <p xml:id="div-3">Odcinek drogi krajowej Nr 50 od Góry Kalwarii (km 179+415) do Mińska Mazowieckiego (km 214+800) przechodzący przez tereny Gminy Kołbiel podlega modernizacji w ramach realizowanego ww. Kontraktu Nr 2002/PL/16/P/PT/018-02b współfinansowanego z Funduszu Spójności (dawna ISPA).</p>
        <p xml:id="div-4">W roku ubiegłym zostały zakończone roboty zasadnicze na odcinku przechodzącym przez m. Kołbiel realizowane w ramach zgłoszenia do Wojewody Mazowieckiego, zaś 15 marca br. został on przejęty przez GDDKiA Oddział w Warszawie w utrzymanie.</p>
        <p xml:id="div-5">Obecnie w oparciu o prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę i zaktualizowany harmonogram prowadzone są roboty na odcinku szlakowym Kołbiel-Mińsk Mazowiecki. Wykonawcą ww. robót kontraktowych jest Firma ˝Budimex-Dromex˝ S.A. z siedzibą przy ul. Stawki 40 w Warszawie.</p>
        <p xml:id="div-6">W ramach ww. decyzji przebudowywane są także dwa obiekty mostowe (na rz. Świder i rz. Antoninie w miejscowości Kołbiel) tzw. metodą połówkową. W związku z powyższym został wprowadzony ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną zgodnie z Projektem Tymczasowej Organizacji Ruchu zatwierdzonym przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad i pozytywnie zaopiniowanym przez Komendę Wojewódzką Policji w celu umożliwienia Wykonawcy prowadzenia robót budowlano-montażowych ˝pod ruchem˝.</p>
        <p xml:id="div-7">Zakończenie robót objętych ww. Kontraktem i przejęcie przez zarządcę drogi w utrzymanie w zakresie przejścia przez gm. Kołbiel przewidziane jest na połowę grudnia 2006 r.</p>
        <p xml:id="div-8">Ad 2. Czy planowane było wybudowanie obwodnicy Kołbieli i jeżeli tak, to kiedy i dlaczego te plany zostały zmienione?</p>
        <p xml:id="div-9">GDDKiA zakładała realizację Obwodnicy Kołbieli w Kontrakcie Nr 2002/PL/16/P/PT/018-02b - ˝Modernizacja drogi krajowej nr 50 odcinek Góra Kalwaria (km 179+415) - Mińsk Mazowiecki (km 214+800)˝.</p>
        <p xml:id="div-10">Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie Wydział Środowiska i Rolnictwa (pismo nr WSR-VII/6810/91/2003 z dnia 12.03.2003 r.), opierając się na art. 36 ustawy o ochronie przyrody, stwierdził, że zabrania się budowy, jak również rozbudowy obiektów i urządzeń, z wyjątkiem obiektów i urządzeń służących celom rezerwatu lub związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego i leśnego. Wojewódzki Konserwator Przyrody nie miał wątpliwości, że tego warunku nie spełnia projektowana obwodnica Kołbieli. Stwierdził również, że niezależnie od lokalizacji inwestycji zaproponowanej przez inwestora, każde przecięcie rzeki Świder będącej rezerwatem przyrody będzie niezgodne z prawem.</p>
        <p xml:id="div-11">GDDKiA, chcąc zrealizować Kontrakt (współfinansowany z funduszy unijnych), postanowiła zrezygnować z Obwodnicy Kołbieli w tym Kontrakcie.</p>
        <p xml:id="div-12">W wyniku zmian prawa o ochronie środowiska GDDKiA ponownie zleciła wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (termin ukończenia III kwartał 2007 r.).</p>
        <p xml:id="div-13">Ad 3. Czy w trakcie planowania remontu drogi na terenie Kołbieli skonsultowano ten projekt z władzami samorządowymi i czy wszystkie rozwiązania uzyskały akceptację przedstawicieli lokalnych?</p>
        <p xml:id="div-14">W trakcie ustalania lokalizacji drogi Urząd Gminy w Kołbieli wydał pozytywną opinię (pismo nr 7337/130/03 z dnia 08.12.2003 r.) przedstawionego rozwiązania projektowego dotyczącego przebudowy drogi krajowej nr 50 Góra Kalwaria-Mińsk Mazowiecki na odcinku przejścia przez Gminę Kołbiel.</p>
        <p xml:id="div-15">Ponadto przez cały okres trwania realizacji odbywają się regularne spotkania w Urzędzie Gminy z udziałem Pana Wójta, na których omawiane są sprawy bieżące dotyczące wykonywanych robót. W miarę możliwości określonych w Dokumentacji Projektowej uwzględniane są uwagi przekazywane przez Pana Wójta i mieszkańców gm. Kołbiel.</p>
        <p xml:id="div-16">Prowadzona jest również regularna korespondencja pomiędzy Panem Wójtem a Nadzorem DHV Consultants oraz Zamawiającym, w której wyjaśniane są sprawy bieżące związane z realizowaną inwestycją obejmującą teren administracyjny Gminy.</p>
        <p xml:id="div-17">W dniu 15 września 2006 r. odbyło się kolejne spotkanie z udziałem Pana Wójta i przedstawicieli Gminy, na którym zostały wyjaśnione i omówione w sposób szczegółowy problemy nurtujące mieszkańców oraz ustalone terminy zakończenia poszczególnych fragmentów odcinka przechodzącego przez Gminę, takich jak np. odcinek obejmujący wspomniane wyżej dwa obiekty mostowe.</p>
        <p xml:id="div-18">Ad 4. Czy droga na trasie Kołbiel-Mińsk Mazowiecki, a w szczególności na terenie samej Kołbieli, po remoncie spełni wymogi ruchu, który w tej chwili po niej się odbywa, i czy wzięto pod uwagę zwiększenie się natężenia ruchu w przyszłości?</p>
        <p xml:id="div-19">W związku z planowaną w przyszłości realizacją obwodnicy miejscowości Kołbiel w ciągu DK 50 zakres robót przewidzianych w aktualnie realizowanym kontrakcie na przejściu przez Gminę Kołbiel został ograniczony do wymiany zniszczonych górnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni bitumicznej w celu wzmocnienia nawierzchni, dostosowując jednocześnie do standardów i wymogów stawianych przez Unię Europejską. Zostały również zaprojektowane i w większości już wykonane urządzenia bezpieczeństwa ruchu typu oznakowanie pionowe i poziomie, wygrodzenia, poręcze oddzielające chodnik od jezdni, balustrady szczeblinkowe, których celem jest maksymalne możliwe zabezpieczenie zarówno ruchu pieszego, jak i samochodowego w warunkach istniejących i prognozowanych natężenia ruchu.</p>
        <p xml:id="div-20">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-21">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-22">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-23">Warszawa, dnia 14 listopada 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>