text_structure.xml
3.7 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pani Poseł Anny Sobeckiej w sprawie budowy obwodnicy miasta Lipna oraz w nawiązaniu do otrzymanej już wcześniej Uchwały Nr XXXVI/249/2006 Rady Powiatu w Lipnie z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie apelu dotyczącego budowy obwodnicy miasta Lipna, pragnę przekazać informacje dotyczące zasadności i realnych możliwości podjęcia realizacji wnioskowanej inwestycji.</p>
<p xml:id="div-2">1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie planuje budowy obwodnicy miasta Lipna jako oddzielnego tytułu inwestycyjnego. Zgodnie z opracowanym i zatwierdzonym ˝Studium techniczno-ekonomicznym przebudowy drogi krajowej nr 10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz - Toruń - Płońsk do parametrów drogi ekspresowej, odcinek Toruń - Płońsk˝, zadanie to będzie realizowane jako element drogi ekspresowej S10 na tym odcinku o długości około 6 km.</p>
<p xml:id="div-3">2. O kolejności budowy obwodnic decydują między innymi: wielkość ruchu, powiązania komunikacyjne z innymi drogami, parametry geometryczne drogi, stan techniczny nawierzchni i uciążliwości wynikające z istniejącego przebiegu drogi. Biorąc to pod uwagę oraz najpilniejsze potrzeby na sieci dróg krajowych, budowa obwodnicy Lipna na kierunku drogi krajowej nr 10 została ujęta w strategii województwa kujawsko-pomorskiego.</p>
<p xml:id="div-4">3. Najpilniejsze duże zadania na drogach krajowych przewidziane do realizacji w pierwszej kolejności zostały objęte Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, współfinansowanym przez Komisję Europejską. Niestety ograniczone środki finansowe i stan przygotowań nie pozwoliły na objęcie tym programem wszystkich ważnych inwestycji, w tym także budowy drogi ekspresowej S10, która została przewidziana w programie na lata 2014-2020.</p>
<p xml:id="div-5">4. Natomiast budowa obwodnicy Lipna w wersji proponowanej przez Radę Powiatu w Lipnie, tj. w ciągu drogi krajowej nr 67, o przebiegu Złotopole - Radomice i długości szacowanej na około 8 do 9 km, nie znajduje uzasadnienia w wielkości natężenia ruchu, który według pomiaru generalnego w 2005 r. na odcinku Włocławek - Lipno wynosił 6771 pojazdów na dobę, w tym ok. 10% pojazdów ciężarowych, natomiast według prognozy ruchu (obliczonej na podstawie Generalnego Pomiaru Ruchu z 2000 r.) ruch na tym odcinku do 2015 r. nie przekroczy 10 000 pojazdów na dobę.</p>
<p xml:id="div-6">Ponadto zadanie proponowane przez Radę Powiatu w Lipnie nie zostało też ujęte w strategii województwa kujawsko-pomorskiego.</p>
<p xml:id="div-7">Uwzględniając przedstawione uwarunkowania, nie widzę realnych możliwości realizacji w najbliższych latach wniosku zawartego w uchwale Rady Gminy w Lipnie w sprawie budowy obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 67.</p>
<p xml:id="div-8">Pragnę jednak nadmienić, że do czasu realizacji omawianych inwestycji drogowych w Lipnie administracja drogowa dołoży starań, aby zostały zapewnione odpowiednie warunki przejazdu i bezpieczeństwa ruchu na istniejących przebiegach dróg krajowych przez miasto w ramach środków na utrzymanie tych dróg.</p>
<p xml:id="div-9">Łączę wyrazy największego szacunku</p>
<p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-11">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 7 listopada 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>