text_structure.xml 3.33 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Tadeusza Woźniaka w sprawie przebiegu dogi ekspresowej S8 na terenie województwa łódzkiego, przekazaną przy piśmie SPS-024-1749/06, uprzejmie informuję:</p>
        <p xml:id="div-2">Planowana trasa S8 będzie niewątpliwie bardzo ważnym szlakiem komunikacyjnym naszego kraju, łączącym południowo-zachodnią jego część z regionem łódzkim oraz Warszawą i dalej w kierunku północno-wschodnim. Przebieg drogi ekspresowej S8 w regionie łódzkim jest określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. Nr 128, poz. 1334), w którym dla drogi ekspresowej S8 przyjęto obowiązujący obecnie zapis: Wrocław (Psie Pole) - Kępno - Sieradz - A1 (Łódź)... A1 (Piotrków Trybunalski) - Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Zambrów - Choroszcz - Knyszyn - Korycin - Augustów - Budzisko - granica państwa (Kowno).</p>
        <p xml:id="div-3">Opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ˝Studium techniczno-ekonomiczne z elementami studium wykonalności dla drogi ekspresowej S8, odc. Wieruszów - autostrada A1˝, zostało rozpatrzone na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. KOPI podjęła uchwałę w sprawie uzupełnienia studium między innymi o analizę porównawczą trzech wariantów dla trasy, opisanych w punkcie II Protokołu KOPI z dnia 28 czerwca br. Uzupełnione studium przedłożone zostanie KOPI do ponownego rozpatrzenia w najbliższym czasie.</p>
        <p xml:id="div-4">Odnosząc się do rozpatrywania alternatywnych wariantów trasy S8, należy stwierdzić, że sprawdzenie innych wariantów tej trasy jest też obowiązkiem Generalnej Dyrekcji wynikającym z ustawy Prawo ochrony środowiska.</p>
        <p xml:id="div-5">GDDKiA wykonuje szereg opracowań studialnych stanowiących merytoryczne uzasadnienie dla uzyskania decyzji ustalającej lokalizację drogi S8. We wniosku o uzyskanie tej decyzji, GDDKiA musi wykazać, że zbadała inne warianty realizacji przedsięwzięcia i przebieg, o który występuje, jest najlepszy.</p>
        <p xml:id="div-6">Odnosząc się do pytań postawionych przez Pana Posła, uprzejmie informuję, że:</p>
        <p xml:id="div-7">Ad 1. i 2. - Jak wynika z przedstawionej na wstępie informacji, nie został zmieniony obowiązujący obecnie przebieg drogi ekspresowej S8 i argumenty za utrzymaniem tej trasy będą wnikliwie rozpatrzone,</p>
        <p xml:id="div-8">Ad 3. - Wszystkie priorytetowe zadania obecnego rządu w zakresie budowy autostrad, dróg ekspresowych, obwodnic a także realizacji wzmocnień i przebudów najważniejszych ciągów drogowych, ujęte zostały w propozycji ˝Programu Rzeczowego Dróg Krajowych na lata 2007-2013˝, który może jeszcze ulegać pewnym modyfikacjom.</p>
        <p xml:id="div-9">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-11">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 20 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>