text_structure.xml
4.63 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Grzegorza Napieralskiego w sprawie budowy przystanku kolejowego w miejscowości Włoszczowa Północna, nr SPS-024-1699/06, z dnia 19 września 2006 r. uprzejmie informuję, że w miejscowości Włoszczowa na linii Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) w kilometrze 154,390 znajduje się stacja kolejowa Włoszczowa Północna. Przebudowa CMK prowadzona jest w ramach zadania ˝Modernizacja linii E65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie˝(lata realizacji 1995-2010), a zakres rzeczowy prac modernizacyjnych do wykonania w danym roku ustalany jest corocznie stosownie do wielkości przyznawanych środków z budżetu państwa na jego realizację. Zakresem modernizacji objęta jest kompleksowa modernizacja, której realizację przewidziano w dwóch etapach. W ramach etapu I przewidziane jest zadanie inwestycyjne pn. ˝Przebudowa stacji Włoszczowa Północna˝ polegające na kompleksowej modernizacji układu torowego, zastosowaniu komputerowych urządzeń srk i przebudowie sieci trakcyjnej. W roku 2006 zaplanowano przebudowę toru nr 4 oraz budowę peronu na stacji Włoszczowa Północna. Przebudowa pozostałej infrastruktury jest planowana w dalszej kolejności.</p>
<p xml:id="div-2">Modernizacja linii E 65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie prowadzona jest zgodnie z uchwałą Sejmu wprowadzającą ustawę budżetową na 1998 r. - załącznik nr 6, w którym ˝Modernizacja linii E65 Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie (CMK)˝ została wprowadzona do finansowania z budżetu państwa oraz z ustawy budżetowej na rok 2006. Parametry techniczne realizowane są w oparciu o zatwierdzone przez Zarząd PKP S.A. Uchwałą nr 1145 z dnia 24 października 2002 r. ˝Standardy techniczne - szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji linii CMK do prędkości 200/250 km/h w Grupie PKP˝.</p>
<p xml:id="div-3">Budowa peronu podjęta została z inicjatywy władzy samorządów gmin i starostwa powiatu włoszczowskiego. Peron ten wybudowany został przy torze głównym dodatkowym nr 4 na stacji Włoszczowa Płn., jako peron jednokrawędziowy. Postój pociągu przy peronie nr 4 dla wsiadania i wysiadania podróżnych nie będzie utrudniał jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, które mogą kursować z prędkościami 250 km/h. Zdaniem lokalnych władz samorządowych budowa peronu na stacji Włoszczowa Płn. przyczyni się do rozwiązania problemów komunikacyjnych w połączeniach z dużymi aglomeracjami, jak również do zwiększenia dostępności rynku pracy w tych aglomeracjach.</p>
<p xml:id="div-4">Realizowane prace finansowane są w wysokości 2500,0 tys. zł ze środków budżetu państwa zabezpieczonych w ˝Planie działalności inwestycyjnej 2006 r. w PKP PLK S.A.˝ oraz 320,0 tys. ze środków jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z listem intencyjnym z dnia 25 maja 2006 r. oraz umowami podpisanymi z przedstawicielami gmin, starostwa powiatowego we Włoszczowej. Koszt wykonania parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu wyniesie 298,2 tys. zł i sfinansowany zostanie przez PKP S.A. Stosownie do przyjętych założeń koszty związane z zatrzymywaniem się wymienionych pociągów na stacji w miejscowości Włoszczowa zostaną zrekompensowane wpływami wynikającymi z zakupu biletów przez podróżnych wsiadających i wysiadających na stacji Włoszczowa. W związku z zatrzymywaniem tych pociągów na stacji Włoszczowa czas ich przejazdu zostanie wydłużony o około 4 minuty, co według. przewoźnika nie wpłynie niekorzystnie na odczucia społeczne.</p>
<p xml:id="div-5">Oferta rozkładu jazdy pociągów 2006/2007 na przedmiotowej stacji kolejowej uwzględnia zatrzymywanie się obsługiwanych przez spółkę PKP Intercity pociągów TLK (Tanie Linie Kolejowe) ˝Augustyn Kordecki˝ relacji Warszawa Wschodnia-Czestochowa Główna-Warszawa Wschodnia oraz Ex (ekspres) ˝Ernest Malinowski˝ relacji Warszawa Wschodnia-Kraków Główny/Krynica-Warszawa Wschodnia. Przewoźnik ten zatrzymywanie ww. pociągów na stacji Włoszczowa traktuje jako możliwość pozyskania podróżnych, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.</p>
<p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-8">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 3 października 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>