text_structure.xml 3.16 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Jarosława Jagiełły (SPS-024-1682/06 z dnia 19 września 2006 r.) w sprawie możliwej likwidacji komunikacji pasażerskiej na linii Łódź - Łowicz uprzejmie informuję, że zgodnie z ustawą z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. Nr 86, poz. 789 z późn. zm.), podmiotem odpowiedzialnym za organizowanie i dotowanie kolejowych przewozów regionalnych jest samorząd województwa. W przypadku przedmiotowej linii zadanie to spoczywa na samorządzie województwa łódzkiego.</p>
        <p xml:id="div-2">Z informacji przekazanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne wynika, że kwota dofinansowania przewozów regionalnych zaproponowana przez samorząd województwa łódzkiego pokrywa przewidywany deficyt w około 73%. W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy na odcinku Łowicz - Łódź Kaliska kursują 3 pary pociągów, których stopień pokrycia kosztów przychodami oscyluje w granicach 9-27%. Samorząd województwa, jako podmiot odpowiedzialny za zorganizowanie transportu publicznego w sposób efektywny, nie zamówił przewozów regionalnych na odcinku Łowicz - Łódź Kaliska w rozkładzie jazdy na rok 2006/2007. Spółka PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. jest podmiotem działającym w oparciu o przepisy prawa handlowego i nie ma obowiązku uruchamiania deficytowych połączeń, a tym samym pokrywania związanych z tym strat.</p>
        <p xml:id="div-3">Jedną z przyczyn tak małego zainteresowania pasażerów połączeniami kolejowymi na omawianym odcinku jest stan techniczny torów, gdzie średnia prędkość nie przekracza 30 km/h. Uprzejmie informuję, że w budżecie państwa na 2006 r. przewidziano następujące środki na infrastrukturę:</p>
        <p xml:id="div-4">- 765,6 mln zł, z tego: 260 mln zł - na utrzymanie infrastruktury kolejowej oraz 505,6 mln zł - na inwestycje kolejowe, w tym na współfinansowanie projektów realizowanych ze środków Unii Europejskiej,</p>
        <p xml:id="div-5">- 14,2 mln zł na inwestycje i utrzymanie linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym.</p>
        <p xml:id="div-6">W roku bieżącym przeznaczono także z Funduszu Kolejowego 9,8 mln zł na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturze kolejowej oraz 71,9 mln zł na dofinansowanie remontów i utrzymanie infrastruktury kolejowej.</p>
        <p xml:id="div-7">W planach strategicznych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewiduje się działania mające na celu poprawę stanu technicznego infrastruktury na linii kolejowej nr 15, co znacznie skróci czas przejazdu pociągów i wpłynie na wzrost konkurencyjności w stosunku do komunikacji autobusowej.</p>
        <p xml:id="div-8">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-9">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-10">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 3 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>