text_structure.xml
3.69 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Tadeusza Sławeckiego nr SPS-024-1640/06 w sprawie organizacji ruchu na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 19 i nr 63 w Radzyniu Podlaskim przedstawiam informacje w przedmiotowej sprawie.</p>
<p xml:id="div-2">Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znany jest poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym skrzyżowaniu i problemy tam występujące. Dokonano szczegółowej analizy wszystkich spraw poruszanych w ww. zapytaniu poselskim. Wynik tej analizy przedstawia się następująco:</p>
<p xml:id="div-3">Stan bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 19 (ul. Kocka), nr 63 Łuków - Radzyń Podlaski i ul. Warszawskiej jest regularnie monitorowany, zarówno w czasie codziennych objazdów dróg jak i w oparciu o dane o wypadkach drogowych. I tak w latach od 2003 do I połowa 2006 odnotowano 6 wypadków drogowych, w których 1 osoba zginęła (pieszy), natomiast 8 zostało rannych. Jest to miejsce niebezpieczne.</p>
<p xml:id="div-4">Obserwowane zagrożenia w ruchu drogowym wynikają głównie z przekraczania przez kierujących pojazdami dozwolonej prędkości głównie w ciągu drogi nr 19 oraz nieprzestrzegania zasad pierwszeństwa przy wjeździe z wlotów podporządkowanych.</p>
<p xml:id="div-5">Na skrzyżowaniu wystepują również trudności w przekraczaniu jezdni przez pieszych pomiędzy miejscowościami Biała i Radzyń Podlaski, co potwierdzone zostało w trakcie dokonywanych wspólnie z Policją przeglądów dróg.</p>
<p xml:id="div-6">Jedną z przyczyn występowania negatywnych zachowań kierujących pojazdami jest zbyt rozbudowany przekrój poprzeczny, zarówno w ciągu drogi nr 19, gdzie występują 4 pasy ruchu, jak i na wlotach podporządkowanych mających po 2 pasy na włączeniu do drogi nr 19.</p>
<p xml:id="div-7">Dostrzegając te problemy, GDDKiA w sierpniu br. zleciła opracowanie dokumentacji, która zostanie ukończona jeszcze w tym roku. Planowane rozwiązania projektowe obejmują swym zakresem m.in.:</p>
<p xml:id="div-8">- wprowadzenie kanalizacji ruchu poprzez wydzielenie na drodze krajowej nr 19 pasów ruchu dla pojazdów skręcajacych w lewo (w kierunku Łukowa i do centrum Radzynia Podlaskiego) i pozostawienie po jednym głównym pasie ruchu (na wprost i w prawo),</p>
<p xml:id="div-9">- wprowadzenie azyli na przejściach dla pieszych (z zaleceniem wysp brukowanych) umożliwiających dwuetapowe przekraczanie jezdni przez pieszych,</p>
<p xml:id="div-10">- wprowadzenie uzupełnień oznakowania, m.in. o dodatkowe oznakowanie przejść dla pieszych znakami aktywnymi nad jezdnią z ich doświetleniem.</p>
<p xml:id="div-11">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje wprowadzić to zadanie do programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz jego realizację w 2007 roku. Warunkiem jego realizacji jest uzyskanie przez GDDKiA niezbędnych środków finansowych na wydzielony program poprawy brd.</p>
<p xml:id="div-12">Mam nadzieję, że przedstawione informacje stanowią wyczerpującą i satysfakcjonującą Pana Posła odpowiedź na pytania zawarte w zapytaniu poselskim.</p>
<p xml:id="div-13">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-14">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-15">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-16">Warszawa, dnia 28 września 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>