text_structure.xml 2.97 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Panów Posłów Wiesława Szczepańskiego i Jerzego Szmajdzińskiego przesłaną przy piśmie SPS-024-1635/06 uprzejmie informuję, że trwają prace nad ustaleniami ostatecznej lokalizacji przebiegu drogi ekspresowej S-8 na terenie woj. łódzkiego, które powinny zakończyć się w najbliższym czasie.</p>
        <p xml:id="div-2">Sieć autostrad i dróg ekspresowych w Polsce określona jest rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. Nr 128, poz. 1334), w którym dla drogi ekspresowej S-8 przyjęto obowiązujący obecnie zapis: Wrocław (Psie Pole) - Kępno - Sieradz - A1 (Łódź)... A1 (Piotrków Trybunalski) - Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Zambrów - Choroszcz - Knyszyn - Korycin - Augustów - Budzisko - granica państwa (Kowno).</p>
        <p xml:id="div-3">Opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ˝Studium techniczno-ekonomiczne z elementami studium wykonalności dla drogi ekspresowej S8, odc. Wieruszów - autostrada A-1˝ zostało rozpatrzone na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. W wyniku dyskusji KOPI podjęła uchwałę o uzupełnieniu studium między innymi o analizę porównawczą trzech wariantów dla trasy opisanych w punkcie II Protokołu KOPI z dnia 28 czerwca br. Uzupełnione studium przedłożone zostanie KOPI do ponownego rozpatrzenia w najbliższym czasie. Będzie mogła być wówczas podjęta decyzja o wskazaniu najkorzystniejszego w ocenie KOPI wariantu trasy S-8.</p>
        <p xml:id="div-4">Pragnę również poinformować, że przy budowaniu strategii rozwoju sieci dróg i autostrad w Polsce i tworzeniu planów krótko i długoterminowych inwestycji GDDKiA kieruje się wieloma przesłankami, takimi jak m.in. równomierny rozwój sieci dróg na obszarze całego kraju oraz dostosowanie planowanych i istniejących ciągów dróg do sieci europejskich korytarzy drogowych. Tak samo istotny wpływ na planowanie inwestycji drogowych, również w zakresie szczegółowej lokalizacji przebiegu tras, ma kwestia wpływu infrastruktury drogowej na rozwój ośrodków regionalnych. Dlatego też zapewniam, że w procesie podejmowania decyzji nad lokalizacją drogi S-8 na terenie woj. łódzkiego zostanie wzięte pod uwagę stanowisko Prezydenta Miasta Zgierza. Jednocześnie informuję, że nie zostały wstrzymane prace dotyczące przygotowania obwodnicy w ciągu drogi S-14.</p>
        <p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 12 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>