text_structure.xml
3.15 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Tadeusza Wity (SPS-024-1627/06 z dnia 5 września 2006 r.) w sprawie braku dotacji dla PKP Przewozy Regionalne Oddział w Krakowie, uprzejmie informuję, że zgodnie z ustawą z dnia 28 marca 2003r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789 z późn. zm.), podmiotem odpowiedzialnym za organizowanie i dotowanie kolejowych przewozów regionalnych jest samorząd województwa.</p>
<p xml:id="div-2">Spółka PKP Przewozy Regionalne jest przewoźnikiem realizującym zamówioną usługę. Z informacji przekazanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne wynika, że kwota dofinansowania pasażerskich przewozów regionalnych realizowanych w ramach obowiązku służby publicznej w województwie małopolskim, w roku bieżącym, zawarta jest w aneksach do umowy nr I/568/GI/2424/05 z dnia 2 czerwca 2005 r. i wynosi łącznie 28 080 000 zł. W dniu 28 sierpnia br. Sejmik Województwa Małopolskiego podjął uchwałę zwiększającą kwotę dofinansowania o 6 198 597 zł, zatem łączna kwota dofinansowania w roku bieżącym wynosi 34 278 597 zł. Ponadto istnieje zapewnienie ze strony Zarządu Województwa Małopolskiego o przyznaniu dodatkowej kwoty dofinansowania w wysokości około 4 000 000 zł, co zostanie rozpatrzone na najbliższej sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego w dniu 13 października br. Jednocześnie spółka PKP Przewozy Regionalne przystąpiła do wprowadzenia zmian w ofercie przewozowej, wynikiem czego jest przywrócenie 22 odwołanych w minionym okresie pociągów, z czego 8 na linii Kraków-Zakopane. Taka liczba połączeń pozwoli w minimalnym stopniu zapewnić obsługę mieszkańców korzystających z usług kolei. Według stanu na dzień 25 września br. spółka otrzymała od organizatora przewozów kwotę w wysokości 20 349 642 zł.</p>
<p xml:id="div-3">Odnosząc się do kwestii powstrzymania postępującej degradacji infrastruktury kolejowej, uprzejmie informuję, że w budżecie państwa na 2006 r. przewidziano następujące środki na infrastrukturę:</p>
<p xml:id="div-4">- 765,6 mln zł, z tego: 260 mln zł na utrzymanie infrastruktury kolejowej oraz 505,6 mln zł na inwestycje kolejowe, w tym na współfinansowanie projektów realizowanych ze środków Unii Europejskiej,</p>
<p xml:id="div-5">- 14,2 mln zł na inwestycje i utrzymanie linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym.</p>
<p xml:id="div-6">W roku bieżącym przeznaczono także z Funduszu Kolejowego 9,8 mln zł na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturze kolejowej oraz 71,9 mln zł na dofinansowanie remontów i utrzymanie infrastruktury kolejowej.</p>
<p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-9">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 3 października 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>