text_structure.xml 2.78 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do wystąpienia posła Jana Bednarka w sprawie remontu i modernizacji drogi krajowej nr 20, na odcinku Drawsko Pomorskie - Szczecinek uprzejmie informuję, że stan w/w drogi jest znany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i w związku z tym przystąpiono do jej remontu.</p>
        <p xml:id="div-2">W roku bieżącym remontowany jest odcinek od km 96+600 do km 101+200 oraz od km 121+ 000 do km 125+000, łączny koszt robót wyniesie 6,7 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-3">W najbliższych latach planuje się remont i odnowę nawierzchni następujących odcinków:</p>
        <p xml:id="div-4">- w 2007 r odc. Szczecinek - Gwdo, dł. 9,3 km, koszt szac. 18,0 mln zł,</p>
        <p xml:id="div-5">- w 2008 r odc. m. Drawsko Pom, dł. 2,4 km, koszt szac. 5,0 mln zł,</p>
        <p xml:id="div-6">- w 2009 r odc. Złocieniec - Siemczyno, dł. 16 km, koszt szac. 16,0 mln zł,</p>
        <p xml:id="div-7">- w 2012 r odc. Jeleń - Jelenino, dł. 6,2 km, koszt szac. 12,5 mln zł,</p>
        <p xml:id="div-8">- w 2013 r odc. Sitno - Szczecinek, dł. 5 km, koszt szac. 8,0 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-9">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad realizuje od 2004 r. program rehabilitacji dróg krajowych. Remonty i odnowy nawierzchni realizowane są z udziałem budżetu oraz międzynarodowych instytucji finansowych, w tym pożyczek Banku Światowego i Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Wybór odcinków drogi planowanych do przeprowadzenia remontu dokonywany jest w oparciu o wspólnie ustalane procedury z tymi instytucjami uwzględniającymi głównie warunki techniczno-ekonomiczne odcinka drogi. Do tego celu służą wdrożone w GDDKiA systemy: HDM-4 (Highway Development and Management) oraz System Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN). Podstawowym kryterium wyboru jest miejsce na liście wygenerowanej przez system HDM-4. System preferuje odcinki będące w najgorszym stanie technicznym i o największym obciążeniu ruchem.</p>
        <p xml:id="div-10">Niezależnie od powyższego informuję, że pomimo znacznego wzrostu od 2006 r. środków finansowych przeznaczonych na odnowy i utrzymanie istniejącej sieci dróg krajowych, potrzeby w dalszym ciągu są większe niż możliwości finansowe budżetu państwa.</p>
        <p xml:id="div-11">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-12">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-13">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 10 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>