text_structure.xml 3.02 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Andrzeja Biernata w sprawie lokalizacji przebiegu drogi ekspresowej S8 w rejonie Łodzi, przesłane przy piśmie SPS-024-1598/06, uprzejmie informuję:</p>
        <p xml:id="div-2">Planowana trasa S8 będzie niewątpliwie bardzo ważnym szlakiem komunikacyjnym naszego kraju, łączącym południowo-zachodnią jego część z regionem łódzkim oraz Warszawą. Wariant przebiegu drogi ekspresowej S8 w rejonie łódzkim nie został jeszcze ostatecznie ustalony. Sieć autostrad i dróg ekspresowych w Polsce określona jest rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. Nr 128, poz. 1334), w którym dla drogi ekspresowej S8 przyjęto obowiązujący obecnie zapis: Wrocław (Psie Pole) - Kępno - Sieradz - A1 (Łódź)... A1 (Piotrków Trybunalski) - Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Zambrów - Choroszcz - Knyszyn - Korycin - Augustów - Budzisko - granica państwa (Kowno).</p>
        <p xml:id="div-3">Opracowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Studium techniczno-ekonomiczne z elementami studium wykonalności dla drogi ekspresowej S8, odc. Wieruszów - autostrada A-1, zostało rozpatrzone na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. W wyniku dyskusji, KOPI podjęła uchwałę o uzupełnieniu ˝Studium...˝, między innymi o analizę porównawczą trzech wariantów dla trasy, opisanych w punkcie II Protokołu KOPI z dnia 28 czerwca br. Uzupełnione ˝Studium...˝ przedłożone zostanie KOPI do ponownego rozpatrzenia w najbliższym czasie. Będzie mogła być wówczas podjęta decyzja o wskazaniu najkorzystniejszego w ocenie KOPI wariantu trasy S8. Mając powyższe na uwadze, problem finansowania i rozpoczęcia prac budowlanych może być rozpatrywany dopiero po ustaleniu ostatecznego przebiegu drogi S8 w omawianym rejonie oraz po zakończeniu prac przygotowawczych i rozstrzygnięciu przetargów.</p>
        <p xml:id="div-4">Odnosząc się do rozpatrywania alternatywnych wariantów trasy S8, należy stwierdzić, że GDDKiA wykonuje szereg opracowań studialnych stanowiących merytoryczne uzasadnienie dla uzyskania decyzji ustalającej lokalizację drogi S8. We wniosku o uzyskanie tej decyzji GDDKiA musi wykazać, że zbadała inne warianty realizacji przedsięwzięcia i przebieg, o który występuje, jest najlepszy. Sprawdzenie innych wariantów tej trasy jest też obowiązkiem Generalnej Dyrekcji wynikającym z ustawy Prawo Ochrony Środowiska.</p>
        <p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 12 października 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>