text_structure.xml
2.11 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Jana Zubowskiego, przesłane przy piśmie nr SPS-024-1549/06 z dnia 22 sierpnia 2006 r. w sprawie budowy w Głogowie przeprawy mostowej przez Odrę, uprzejmie wyjaśniam, że w pierwszej połowie lat 80. zostało opracowane przez Transprojekt Warszawa i Kraków studium techniczno-ekonomiczne drogi międzyregionalnej Kłobuczyn-Głogów-Szlichtyngowa-Wschowa-Leszno, zakładające realizację obwodnicy Głogowa po stronie południowo-wschodniej miasta wraz z budową nowego mostu na Odrze.</p>
<p xml:id="div-2">W 1992 r. została podjęta przez wojewodę decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji pod nazwą Budowa południowej obwodnicy miasta Głogowa na odcinku Ruszowice-Krzepów i na mocy uzyskanych pozwoleń na budowę przystąpiono do realizacji inwestycji. Jednak z uwagi na konflikty powstałe wobec konieczności wywłaszczeń i licznych odwołań realizację inwestycji w 1999 r. wstrzymano. Zrealizowany odcinek został włączony w istniejący układ miejski.</p>
<p xml:id="div-3">Ponadto należy mień na uwadze, że obwodnica Głogowa wraz z nowym mostem znajduje się poza układem europejskich korytarzy transportowych i nie jest ujęta w Programie budowy obwodnic do 2015 r. Natomiast jest ujęta przez Gminę Głogów w Studium kierunków rozwoju gminy.</p>
<p xml:id="div-4">W obecnej sytuacji, wobec braku kontynuacji działań planistycznych i projektowych, zadanie wymaga opracowania od początku w oparciu o nowe przepisy lokalizacyjne i z uwzględnieniem występujących kolizji z obszarami Natura 2000.</p>
<p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 21 września 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>