text_structure.xml
4.13 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiedź na zapytanie Posłów na Sejm RP Pani Danuty Jazłowieckiej, Pani Urszuli Augustyn, Pani Jolanty Hibner, Pani Magdaleny Kochan, Pani Domiceli Kopaczewskiej, Pani Lidii Staroń w sprawie realokacji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.</p>
<p xml:id="div-2">W odpowiedzi na pismo nr SPS-023-1536/06 z dnia 3 sierpnia 2006 r. dotyczące pytania Posłów na Sejm RP w sprawie realokacji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport mam przyjemność przekazać stosowną informację, że:</p>
<p xml:id="div-3">Nie jest prawdą twierdzenie, że w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport nie wykorzystano unijnych środków. Realokacja środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) z priorytetu 2 do priorytetu 1 na realizację projektu Metro Warszawskie - dokończenie I linii metra nie oznacza ich niewykorzystania, a jedynie przesunięcie ich wydatkowania w czasie.</p>
<p xml:id="div-4">Pieniądze na projekt ˝metra˝ w części pochodzą z oszczędności powstałych na realizowanych projektach, a w części z projektów, które z powodu wydłużających się w czasie procedur inwestycyjnych (niezależnych od Ministerstwa Transportu) nie będą wydatkowane w 2006 roku.</p>
<p xml:id="div-5">Jednocześnie pragnę przypomnieć, że od 2007 roku będą już dostępne środki Unii Europejskiej z perspektywy finansowej 2007-2013.</p>
<p xml:id="div-6">Instytucja Zarządzająca Sektorowym Programem Operacyjnym Transport, jaką jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, jak i Instytucja Pośrednicząca Sektorowym Programem Operacyjnym Transport (Ministerstwo Transportu) w taki sposób zarządzają finansami unijnymi, aby nie nastąpiło zwracanie ich Komisji Europejskiej. Instytucje te, nadzorując właściwe wykorzystanie środków w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport mają prawo przesuwać środki w celu jak najefektywniejszego ich wydatkowania. Dlatego też podczas posiedzenia Komitetu Monitorującego do spraw Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, które odbyło się 13 lipca 2006 r., członkowie Komitetu podjęli decyzję o rozszerzeniu SPOT o projekt Metra Warszawskiego - dokończenie I linii metra. Pragnę podkreślić, iż Warszawa jako stolica jest ważną wizytówką naszego kraju, a z infrastruktury warszawskiej korzystają nie tylko mieszkańcy, ale także w znacznej mierze goście z kraju i zagranicy. Ponadto projekt budowy metra cieszy się dużym uznaniem Komisji Europejskiej.</p>
<p xml:id="div-7">Nie jest też prawdą, że Ministerstwo Transportu tłumaczy się z ˝zaniechania budowy dróg˝, gdyż takich zaniechań nie ma. Obecnie tylko ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport realizowanych jest 45 projektów drogowych na łączną kwotę 3 043 mln PLN, w tym kwotę EFRR - 1 991 mln PLN.</p>
<p xml:id="div-8">Do końca września zrefundowane będzie około 85 mln euro (ok. 335 mln PLN), co pozwoli uniknąć automatycznego anulowania środków przez Komisję Europejską (zgodnie z zasadą n+2). Zgodnie z założeniami do końca roku planowana jest refundacja na kwotę ok. 185 mln euro (ok. 726 mln PLN), w ten sposób zostaną w całości wykorzystane środki przeznaczone na ten rok.</p>
<p xml:id="div-9">Zapewniam Panie Posłanki, że Ministerstwo Transportu dokłada wszelkich starań, aby dostępne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport środki zostały w pełni wykorzystane, dlatego też dokonuje niezbędnych zmian w ramach programu, których celem jest ich jak najefektywniejsze wykorzystanie.</p>
<p xml:id="div-10">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-11">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-12">Barbara Kondrat</p>
<p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 28 sierpnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>