text_structure.xml
2.79 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem Posła Piotra Gadzinowskiego (nr SPS-024-1519/06 z dnia 3 sierpnia 2006 r.) w sprawie zmiany trasy Szybkiej Kolei Miejskiej uprzejmie informuję, że spółka Szybka Kolej Miejska sp. z o.o. wykonuje przewozy na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego, będącego organizatorem systemu komunikacji miejskiej w m.st. Warszawie.</p>
<p xml:id="div-2">Szybka Kolej Miejska sp. z o.o. (SKM) została utworzona w celu zorganizowania, uruchomienia i zarządzania systemem przewozów pasażerów w formule Park & Ride w oparciu o istniejące w aglomeracji warszawskiej linie kolejowe na obszarze ograniczonym krańcowymi stacjami: Otwock, Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Nowy Dwór, Tłuszcz, Mińsk Mazowiecki, Zalesie Górne. Spółka obecnie dysponuje 6 składami pociągów typu 14-we.</p>
<p xml:id="div-3">Zmiana trasy z realizacji Warszawa Zachodnia-Warszawa-Falenica na Pruszków-Warszawa-Rembertów - jak wyjaśniła SKM - jest korzystna zarówno dla spółki, jak i ZTM ze względu na obsługę większego strumienia pasażerskiego. Liczba posiadanego taboru jest niewystarczająca do jednoczesnej obsługi tras Warszawa-Rembertów-Pruszków oraz Warszawa Zachodnia-Warszawa-Falenica.</p>
<p xml:id="div-4">Rozwój SKM uwarunkowany jest liczbą użytkowanego taboru oraz zawartymi przez Zarząd Transportu Miejskiego porozumieniami. Spółka chciałaby w ramach zwiększenia liczby pociągów w uzgodnieniu z ZTM sukcesywnie uruchamiać kolejne trasy, w tym w pierwszej kolejności (planowane w 2008 r.):</p>
<p xml:id="div-5">- dojazd do Portu Lotniczego Okęcie (konieczne 8 składów pociągów),</p>
<p xml:id="div-6">- przedłużenie istniejącej relacji Pruszków-Warszawa do obsługi całej trasy Grodzisk Mazowiecki-Otwock (potrzebne dodatkowe 12 składów).</p>
<p xml:id="div-7">Pozyskanie nowego taboru wymaga minimum 24 miesięcy od momentu pozyskania finansowania oraz podjęcia decyzji o jego zakupie, a w przypadku modernizacji czas ten może być krótszy (około 12 miesięcy), pod warunkiem szybkiego pozyskania taboru do modernizacji.</p>
<p xml:id="div-8">Spółka SKM poinformowała, że ściśle współpracuje ze spółkami Grupy PKP, w tym PLK SA jako jedynym właścicielem infrastruktury kolejowej.</p>
<p xml:id="div-9">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-10">Sekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-11">Bogusław Kowalski</p>
<p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 28 sierpnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>