text_structure.xml
3.07 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Pawła Grasia, przesłane pismem nr SPS-024-1442/06 z dnia 21 lipca 2006 roku, w sprawie niepodjęcia przez regionalne władze PKP w Krakowie współpracy z samorządem Libiążą uprzejmie informuję, że właściciel budynku - PKP S.A. podejmuje działania mające na celu właściwe zagospodarowanie tej nieruchomości. Wykonane zostały prace związane z remontem budynku dworca, które polegały na wymianie rynien i rur spustowych, naprawie tynków elewacji i schodów zewnętrznych stanowiących dojście do budynku. Dokonano również rozbiórki nieużytkowanego budynku gospodarczego oraz magazynowego wraz z rampą.</p>
<p xml:id="div-2">Jak zostałem poinformowany w marcu bieżącego roku, Spółka PKP S.A. skierowała pisemne wystąpienie do Burmistrza Miasta Libiążą, w którym zwróciła się o pomoc w celu zapewnienia lepszej ochrony obiektów stacyjnych przez służby porządkowe przed aktami wandalizmu i dewastacji tych obiektów. Proponowano także władzom Miasta udostępnienie budynku dworca oraz jego zagospodarowanie. Na wystąpienie to Spółka PKP S.A. nie otrzymała odpowiedzi. Nie było także dotychczas ze strony Burmistrza Miasta żadnej oferty partycypacji w kosztach remontu budynku dworcowego czy utrzymania jego otoczenia.</p>
<p xml:id="div-3">Uprzejmie informuję równocześnie, że władze Spółki PKP S.A. podejmują szereg działań mających skłonić samorządy terytorialne do zaangażowania się w zarządzanie dworcami kolejowymi. 21 sierpnia br. podpisana została umowa na dzierżawę dworca kolejowego pomiędzy władzami Będzina a Spółką PKP S.A. Spółka PKP S.A. jest gotowa zawrzeć kolejne takie umowy na obustronnie korzystnych warunkach.</p>
<p xml:id="div-4">Odnosząc się do deklarowanej pomocy finansowej samorządu terytorialnego, uprzejmie wyjaśniam, że propozycja pomocy finansowej Miasta Libiąża dotyczyła jedynie partycypacji gminy w remoncie kładki nad torami, stanowiącej własność Spółki Polskie Linie Kolejowe S.A. Propozycja ta wynikała z zawartego w 2005 r. porozumienia pomiędzy PLK S.A. a Burmistrzem Miasta. Gmina deklarowała pokrycie 15% kosztów remontu kładki, tj. ok. 140 tys. zł. Całkowity koszt remontu tego obiektu szacowany jest na 950 tys. zł. Spółka PLK S.A. przygotowała dokumentację techniczną niezbędną do wykonania tych prac. Jednakże z uwagi na brak środków finansowych projekt tego remontu nie został ujęty w planie inwestycyjnym PLK S.A. w 2006 r. i jest przewidziany do uwzględnienia w planie na 2007 r.</p>
<p xml:id="div-5">Z wyrazami szacunku</p>
<p xml:id="div-6">Sekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-7">Bogusław Kowalski</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 24 sierpnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>