text_structure.xml 3.33 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Stanisława Andrzeja Gorczycy w sprawie budowy mostu na rzece Nogat w miejscowości Kępki, przesłane przy piśmie nr SPS-024-1441/06 z dnia 21 lipca 2006 r., uprzejmie wyjaśniam, co następuje.</p>
        <p xml:id="div-2">Przedmiotowy most zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej nr 09181 i został wybudowany w oparciu o prawomocną decyzję wicestarosty powiatu w Nowym Dworze Gdańskim, którą zatwierdzono projekt budowlany oraz udzielono Zarządowi Dróg Powiatowych w Nowym Dworze Gdańskim pozwolenia na budowę. Wydanie ww. decyzji poprzedzone zostało m.in. wydaniem decyzji - pozwolenia wodnoprawnego (organ wydający ten sam jak w przypadku pozwolenia na budowę), w której określono m.in. rzędną spodu konstrukcji przęsła żeglownego - 4,1 metra nad poziomem morza, co oznacza, że pionowy prześwit pod mostem przy ˝wysokiej wodzie żeglownej˝ (WWŻ) wynosi 3,3 m.</p>
        <p xml:id="div-3">Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych (Dz.U. z 2002 r, nr 77) rzeka Nogat na całej swojej długości (od rzeki Wisły do ujścia do Zalewu Wiślanego) jest drogą wodną II klasy, co oznacza, że prześwit pod mostem zlokalizowanym nad tą rzeką ponad WWŻ musi wynosić minimum 3 m. Tak więc prześwit pod mostem w miejscowości Kępki, mimo że jest mniejszy od prześwitu pod mostem przez Nogat w Jazowej, spełnia wymagania ww. rozporządzenia,</p>
        <p xml:id="div-4">Informacje dotyczące przedmiotowego mostu mogę przedstawić Panu Posłowi, dlatego że most, wraz z odcinkami innych dróg powiatowych, stanowi obecnie drogę objazdową dla realizowanego remontu drogi krajowej nr 7, którą zarządza Oddział w Gdańsku, nadzorowanej przeze mnie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na mocy porozumienia zawartego przez Oddział w Gdańsku GDDKiA z Powiatowym Zarządem Dróg w Nowym Dworze Gdańskim w zamian za zgodę na zorganizowanie objazdu GDDKiA m.in. wybudowała przedmiotowy most. GDDKiA otrzymała jednak gotowy projekt wraz ze stosownymi pozwoleniami od Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Dworze Gdańskim.</p>
        <p xml:id="div-5">W związku z powyższym, aby otrzymać informacje dotyczące zarówno przesłanek, jakimi kierowały się osoby ustalające wyniesienie spodu konstrukcji ponad WWŻ, jak i odpowiedź na pytanie, czy obiekt ma charakter mostu stałego czy tymczasowego (choć ze względu na fakt, że dla jego budowy rozebrana została przeprawa promowa, a porozumienie z GDDKiA nie przewiduje po zakończeniu remontu drogi nr 7 jego rozbiórki, można sądzić, że przeprawa ta ma charakter stały), należy bezpośrednio zwrócić się do zarządcy drogi powiatowej, który jako jednostka samorządowa nie podlega resortowi transportu.</p>
        <p xml:id="div-6">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 16 sierpnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>