text_structure.xml
5.14 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Jerzego Zawiszy w sprawie budowy stacji kolejowej dla połączeń ekspresowych w miejscowości Włoszczowa, nr SPS-024-1409/06, z dnia 18 lipca 2006 r., uprzejmie informuję, co następuje.</p>
<p xml:id="div-2">Odnosząc się do zadanych pytań, uprzejmie wyjaśniam, iż linia Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) posiada szczególny charakter na polskiej sieci kolejowej. Od trzech lat jest pierwszą linią przystosowywaną do kursowania pociągów pasażerskich z prędkością 250 km/h. Przebudowa CMK prowadzona jest w ramach zadania ˝Modernizacja linii E 65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie˝ (lata realizacji 1995-2010), a zakres rzeczowy prac modernizacyjnych do wykonania w danym roku ustalany jest corocznie stosownie do wielkości przyznawanych środków z budżetu państwa na jego realizację. Zakresem modernizacji objęta jest kompleksowa modernizacja, której realizację przewidziano w dwóch etapach. W ramach Etapu I przewidziane jest zadanie inwestycyjne pn. ˝Przebudowa stacji Włoszczowa Płn.˝ polegające na kompleksowej modernizacji układu torowego, zastosowaniu komputerowych urządzeń srk i przebudowie sieci trakcyjnej. W roku 2006 planowana jest przebudowa toru nr 4 oraz budowa peronu na stacji Włoszczowa Północna. Przebudowa pozostałej infrastruktury jest planowana w dalszej kolejności.</p>
<p xml:id="div-3">Modernizacja linii E 65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie prowadzona jest zgodnie z uchwałą Sejmu wprowadzającą ustawę budżetową na 1998 r. - załącznik nr 6, w którym znalazło się zadanie: ˝Modernizacja linii E65 Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie (CMK)˝ i z budżetu państwa na rok 2006. Parametry techniczne realizowane są w oparciu o zatwierdzone przez Zarząd PKP S.A. Uchwałą nr 1145 z dnia 24 października 2002 r. ˝Standardy techniczne - szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji linii CMK do prędkości 200/250 km/h w Grupie PKP˝.</p>
<p xml:id="div-4">Budowa peronu podjęta została z inicjatywy władzy samorządów gmin i starostwa powiatu włoszczowskiego. Peron zostanie wybudowany przy torze głównym dodatkowym nr 4 na stacji Włoszczowa Płn. jako peron jednokrawędziowy. Postój pociągu przy peronie nr 4 dla wsiadania i wysiadania podróżnych nie będzie utrudniał jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, które mogą kursować z prędkościami 250 km/h. Prace te finansowane będą w wysokości 2 500,0 tys. zł ze środków budżetu państwa zabezpieczonych w ˝Planie działalności inwestycyjnej 2006 r. w PKP PLK S.A.˝ oraz 320,0 tys. ze środków jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z listem intencyjnym z dnia 25 maja 2006 r. oraz umowami podpisanymi z przedstawicielami gmin, starostwa powiatowego we Włoszczowej. Koszt wykonania parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu wyniesie 298,2 tys. zł i sfinansowany zostanie przez PKP S.A.</p>
<p xml:id="div-5">Zdaniem lokalnych władz samorządowych budowa peronu na stacji Włoszczowa Płn. przyczyni się do rozwiązania problemów komunikacyjnych w połączeniach z dużymi aglomeracjami, jak również do zwiększenia dostępności rynku pracy w tych aglomeracjach.</p>
<p xml:id="div-6">Oferta Rozkładu jazdy pociągów 2006/2007 na przedmiotowej stacji kolejowej uwzględnia zatrzymywanie się obsługiwanych przez spółkę PKP Intercity pociągów TLK (Tanie Linie Kolejowe) ˝Augustyn Kordecki˝ relacji Warszawa Wschodnia-Częstochowa Główna-Warszawa Wschodnia oraz Ex (ekspres) ˝Ernest Malinowski˝ relacji Warszawa Wschodnia-Kraków Główny/Krynica-Warszawa Wschodnia. Przewoźnik ten zatrzymywanie ww. pociągów na stacji Włoszczowa traktuje jako możliwość pozyskania podróżnych bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zgodnie z założeniem koszty związane z zatrzymywaniem się wymienionych pociągów na stacji w miejscowości Włoszczowa zostaną zrekompensowane wpływami wynikającymi z zakupu biletów przez podróżnych wsiadających i wysiadających na stacji Włoszczowa. W związku z zatrzymywaniem się tych pociągów na stacji Włoszczowa czas ich przejazdu zostanie wydłużony o około 4 minuty, co według przewoźnika nie wpłynie niekorzystnie na odczucia społeczne.</p>
<p xml:id="div-7">Odnosząc się do ostatniego z pytań, informuję, że średnio w ciągu jednego miesiąca na stacji kolejowej Zawiercie z usług przewozowych świadczonych przez PKP Intercity Sp. z o.o. korzysta około 4000 osób. Mając na uwadze wzglądy społeczne i ekonomiczne, spółka ta nie zamierza zlikwidować na stacji Zawiercie postojów pociągów InterCity i ekspresowych.</p>
<p xml:id="div-8">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-9">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-10">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 18 sierpnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>