text_structure.xml
3.99 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">W związku z zapytaniem poselskim Pana Posła Jerzego Tomasza Zawiszy z dnia 11 lipca 2006 r., w sprawie konfliktu załogi z Zarządem Polskich Linii Lotniczych LOT oraz sytuacji w spółce zależnej Centralwings, niniejszym informuję:</p>
<p xml:id="div-2">Problem konfliktu pomiędzy organizacjami związkowymi a Zarządem PLL LOT S.A. dotyczący nieuregulowanego czasu pracy i prawa do wypoczynku załóg pomiędzy poszczególnymi lotami był sygnalizowany Ministerstwu Skarbu Państwa.</p>
<p xml:id="div-3">W czerwcu 2006 roku w związku z interwencją poselską dotyczącą łamania praw pracowniczych personelu pokładowego w PLL LOT S.A. oraz niegospodarności w działalności firmy Ministerstwo Skarbu Państwa skierowało pismo do Rady Nadzorczej ww. Spółki z prośbą o wnikliwe rozpoznanie i poinformowanie Ministra Skarbu Państwa o zasadności przedstawionych przez Związek Zawodowy Pracowników Linii Lotniczych RP zarzutów. Jednocześnie zwrócono się do Rady Nadzorczej o nadzór nad postępowaniem kierownictwa firmy, które wskazywało na zaniechanie w pewnych dziedzinach działalności przestrzegania zasad efektywności ekonomicznej, jak również niewłaściwe traktowanie pracowników.</p>
<p xml:id="div-4">W lipcu br. Ministerstwo Skarbu Państwa skierowało do Rady Nadzorczej kolejne pismo z zapytaniem w sprawach:</p>
<p xml:id="div-5">- sposobu zażegnania konfliktu Związków Zawodowych z Zarządem Spółki dotyczącego prawa do wypoczynku załóg pomiędzy poszczególnymi lotami oraz nieuregulowanego czasu pracy personelu,</p>
<p xml:id="div-6">- terminu przygotowania strategii rozwoju Spółki na najbliższe lata,</p>
<p xml:id="div-7">- sytuacji ekonomiczno-finansowej Spółki Centralwings i jej wpływu na wyniki PLL LOT S.A.,</p>
<p xml:id="div-8">- pozycji Spółki Centralwings wobec innych tanich przewoźników i perspektyw rozwoju Spółki w układzie kapitałowym z PLL LOT S.A.</p>
<p xml:id="div-9">W dniu 6 lipca 2006 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie PLL LOT S.A. powołało Radę Nadzorczą V kadencji w nowym składzie. Do dnia 26 lipca 2006 r. odbyły się 2 posiedzenia Rady Nadzorczej Spółki. Z informacji pozyskanej od członków Rady Nadzorczej reprezentujących Skarb Państwa w Spółce PLL LOT S.A. wynika, że będzie opracowany plan strategiczny. W planie tym powinny być zawarte informacje dotyczące podmiotów, w których PLL LOT S.A. jest udziałowcem, w tym Spółki Centralwings. Zaakceptowanie planu przez Radę Nadzorczą pozwoli na określenie przyszłej pozycji Spółki Centralwings w strukturze kapitałowej PLL LOT S.A.</p>
<p xml:id="div-10">W sprawie ustalenia składu Zarządu Spółki uprzejmie informuję, że Rada Nadzorcza przystępuje do postępowania kwalifikacyjnego w sprawie wyboru 2 członków Zarządu. Wyłonienie pełnego składu Zarządu Spółki pozwoli Radzie Nadzorczej na bardziej skuteczne egzekwowanie jego zadań.</p>
<p xml:id="div-11">Odnosząc się do pytania Pana Posła dotyczącego przeprowadzenia kontroli w Spółce Centralwings przez Najwyższą Izbę Kontroli informuję, że z treści art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli wynika, że NIK nie jest uprawniona do badania powiązań kapitałowych pomiędzy spółką z częściowym udziałem Skarbu Państwa a spółką od niej zależną. Dlatego też Minister Skarbu Państwa nie znajduje podstaw do wystąpienia do Prezesa NIK o przeprowadzenie kontroli w tym zakresie.</p>
<p xml:id="div-12">Z wyrazami szacunku</p>
<p xml:id="div-13">Sekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-14">Paweł Szałamacha</p>
<p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 31 lipca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>