text_structure.xml
3.47 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do pisma z dnia 13 czerwca 2006 r. (sygn. SPS-024-1264/06) przekazującego zapytanie Posła na Sejm RP Pana Michała Stuligrosza w sprawie potrzeby usprawnienia działania Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu dla osób chcących uzyskać z telefonu komórkowego połączenie z Policją, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">Na obszarze Polski połączenia z numerem alarmowym ˝112˝ są dostępne dla wszystkich abonentów sieci komórkowych, a od 1 września 2005 r. korzystanie z numeru ˝112˝ jest możliwe również dla abonentów publicznej sieci stacjonarnej. Przyjmowanie zgłoszeń odbywa się na szczeblu powiatowym, głównie przez służby dyżurne Państwowej Straży Pożarnej i Policji, które powiadamiają właściwe służby w zależności od zgłoszonego zdarzenia. Zgłoszenia w ramach numeru ˝112˝ z telefonów komórkowych przyjmują głównie jednostki organizacyjne Policji, które odbierają również telefony przekierowywane z jednostek PSP oraz Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Połączenia z sieci stacjonarnej obsługiwane są przez centra zgłoszeniowe PSP. Dodać należy także, że wprowadzenie numeru ˝112˝ nie wyklucza dalszego funkcjonowania alarmowych numerów krajowych, przypisanych poszczególnym służbom.</p>
<p xml:id="div-3">Funkcjonowanie jednolitego numeru ˝112˝ na terenie województwa wielkopolskiego rozpoczęło się od dnia 17 września 2005 r. W tym województwie - we wszystkich powiatach - zgłoszenia przychodzące na numer ˝112˝ zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych odbierane są przez wyznaczone jednostki organizacyjne PSP. Następnie, zgodnie z przyjętą procedurą, poszczególne połączenia są przekazywane do właściwych służb, w tym Policji. Procedura powyższa może powodować wydłużenie czasu oczekiwania na dotarcie informacji o zdarzeniu do właściwej służby. Inną przyczyną dłuższego oczekiwania na przybycie patrolu policyjnego może być również liczba, rozmieszczenie oraz dyspozycyjność patroli w danym dniu, jak również liczba i częstotliwość zdarzeń zaistniałych w momencie zgłoszenia. W znacznej części przypadków sprawne funkcjonowanie numeru ˝112˝ na terenie danego powiatu zależy od możliwości technicznych i struktury teleinformatycznej, w którą wyposażona jest dana jednostka przyjmująca zgłoszenia. Jednocześnie wskazać należy, że organem właściwym w zakresie spraw technicznych i teleinformatycznych związanych z funkcjonowaniem numeru ˝112˝, w tym sprawowania nadzoru nad należytym wypełnianiem Dyrektywy 2002/22/WE oraz pełnienia funkcji regulacyjnych w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych, jest Minister Transportu.</p>
<p xml:id="div-4">Odnosząc się kwestii możliwości polepszenia funkcjonowania Centrum Powiadamiania Ratunkowego, uprzejmie informuję, iż organem właściwym do udzielenia odpowiedzi w tym zakresie pozostaje Minister Zdrowia.</p>
<p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-7">Bogdan Socha</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 4 lipca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>