text_structure.xml
2.78 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Wiesława Andrzeja Szczepańskiego w sprawie modernizacji linii kolejowej Poznań-Kluczbork przedstawiam następujące informacje.</p>
<p xml:id="div-2">Zgodnie z zatwierdzonym Planem działalności inwestycyjnej do realizacji w 2006 roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizowane jest zadanie inwestycyjne polegające na wymianie nawierzchni na linii nr 272 na szlakach Ostrów Wielkopolski-Biniew i Biniew-Bronów. W wyniku wymiany nawierzchni oraz przeprowadzenia robót towarzyszących zostanie osiągnięta prędkość rozkładowa 120 km/h. Finansowanie tego zadania, w wysokości 29 mln zł, planowane jest z budżetu państwa oraz środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Niemniej jednak, z uwagi na brak decyzji w sprawie finansowania tego zadania ze środków Unii Europejskiej, jego zakres rzeczowy może ulec zmianie.</p>
<p xml:id="div-3">Ponadto do projektu planu inwestycyjnego na lata 2007-2009 zostały zgłoszone następujące szlaki kolejowe: Bronów-Pleszew, Pleszew-Kotlin, Kotlin-Witaszyce oraz Witaszyce-Jarocin, których modernizacja będzie finansowana ze środków własnych spółki PKP PLK S.A.</p>
<p xml:id="div-4">W 2006 roku ze środków rezerwy celowej budżetu państwa, w wysokości 20 mln zł, planowana jest wymiana szyn obrabianych cieplnie na odcinkach: Domanin-Antonin, Ostrów Wielkopolski-Biniew, Bronów-Pleszew, Sulęcinek-Środa, Pierzchno-Poznań Krzesiny, a także na stacjach Przygodzice, Pierzchno i Sulęcinek. Z Funduszu Kolejowego planowane jest przeznaczenie kwoty 6 mln zł również na wymianę szyn OC na odcinkach Biniew-Bronów i Pleszew-Kotlin oraz na stacjach: Ostrzeszów, Bronów, Pleszew, Kotlin, Jarocin i Środa Wielkopolska.</p>
<p xml:id="div-5">W 2007 roku ze środków Funduszu Kolejowego, w wysokości około 3,4 mln zł, planowana jest kontynuacja wymiany szyn na szlakach: Słupia-Hanulin, Domanin-Ostrzeszów, Witaszyce-Jarocin, Jarocin-Mieszków oraz na stacjach Hanulin i Witaszyce.</p>
<p xml:id="div-6">Wykonanie powyższych robót pozwoli na wymianę wszystkich wadliwych szyn oraz utrzymanie prędkości rozkładowej 100 km/h na długości 103 km torów, a także podniesienie prędkości do 120 km/h na długości 65 km torów.</p>
<p xml:id="div-7">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-9">Mirosław Chaberek</p>
<p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 20 czerwca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>