text_structure.xml
3.15 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Andrzeja Biernata (Nr SPS-024-1109/06) z dnia 17.05.2006 r. w sprawie bezpiecznych przejść dla pieszych na wiaduktach wybudowanych w ciągu dróg powiatowych nad autostradą A2 na odcinku Wartkowice-Stryków, przedkładam poniższą informację.</p>
<p xml:id="div-2">Przebieg autostrady A2 na odcinku Wartkowice-Stryków, jak i zmiany na istniejącej sieci dróg, w związku z budową autostrady były opiniowane i akceptowane przez samorządy lokalne. Opracowanie dokumentacji poprzedzono wcześniejszymi uzgodnieniami z Powiatowym Zarządem Dróg w Zgierzu. Podczas uzgodnień na etapie projektu budowlanego nie odnotowano żadnych postulatów, ani też żadnego sprzeciwu do rozwiązań technicznych.</p>
<p xml:id="div-3">Przyjęte w projekcie rozwiązania techniczne są zgodne z przepisami rozporządzeń: Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. (DzU nr 43 z 14.05.99) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie oraz Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. (DzU nr 63, poz. 735) w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie.</p>
<p xml:id="div-4">Pomimo spełnienia wytycznych i wymogów technicznych Starosta Zgierski w momencie wykonania zadania wycofał się z poczynionych wcześniej uzgodnień. Większość obiektów nad autostradą, gdzie oprotestowano wcześniejsze uzgodnienia, dotyczy dróg klasy L i D o nawierzchniach nieutwardzonych. Inwestor, na etapie sporządzania projektu budowlanego i wykonawczego wiaduktów, przyszłościowo przewidział na każdym z nich chodnik, do którego będzie można doprowadzić ciągi piesze w miarę zmian w zagospodarowaniu przestrzennym. Niemniej jednak, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła, że w miejscach o natężonym ruchu pieszych i rowerzystów zostaną wprowadzone zmiany umożliwiające powstanie bezpiecznego azylu dla pieszych.</p>
<p xml:id="div-5">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wdrożyła również proces audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego na kwestionowanych obiektach, prowadzonego pod kierunkiem prof. dr hab. Mariana Tracza z Politechniki Krakowskiej. Miał on na celu zweryfikowanie zasadności obecnych rozwiązań zastosowanych na wiaduktach i ich dojazdach. GDDKiA spełni zalecenia pokontrolne, wtedy gdy wykażą one konieczność rozszerzenia działań poprawiających bezpieczeństwo ruchu na pozostałych obiektach objętych kontrolą.</p>
<p xml:id="div-6">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-8">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 22 czerwca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>