text_structure.xml 2.72 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie, nr SPS-024-1041/06 z dnia 8 maja 2006 r., posła Artura Ostrowskiego w sprawie realizacji budowy nowego peronu kolejowego na stacji Opoczno-Południe na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej uprzejmie wyjaśniam, że z uwagi na zakwalifikowanie linii Centralnej Magistrali Kolejowej do linii dużych prędkości i związane z tym wymagania techniczne wnioskowana budowa peronu na stacji Opoczno-Południe nie została przyjęta do realizacji w roku 2006 i latach późniejszych.</p>
        <p xml:id="div-2">Linia Centralnej Magistrali Kolejowej posiada szczególny charakter na polskiej sieci kolejowej. Od trzech lat jest pierwszą linią przystosowywaną do kursowania pociągów pasażerskich z prędkością 250 km/h, bez zatrzymywania. Przyjęta koncepcja modernizacji do tej prędkości nie przewiduje uruchamiania pośrednich przystanków osobowych na tej linii.</p>
        <p xml:id="div-3">Koszty budowy nowego peronu o długości 400 m, przebudowy układu torowego, sieci trakcyjnej i innych niezbędnych urządzeń stacyjnych, stosownie do wymaganych standardów technicznych dla tej linii, przekraczają możliwości finansowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako zarządcy infrastruktury oraz budżetu państwa, co uniemożliwia na obecnym etapie podjęcie tego rodzaju przedsięwzięcia.</p>
        <p xml:id="div-4">Jednocześnie podkreślenia wymaga fakt, że ewentualne wprowadzenie dodatkowego zakresu robót modernizacyjnych musi być poprzedzone wykonaniem stosownych badań przewidywanych średnich potoków pasażerów oraz opracowaniem studium wykonalności określającym opłacalność tej inwestycji w aspekcie spodziewanych przychodów, kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych do poniesienia przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.</p>
        <p xml:id="div-5">W uzupełnieniu uprzejmie informuję, że po roku 2007 planowana jest do realizacji modernizacja linii kolejowej E65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Katowice, przy współfinansowaniu ze środków unijnych. Wniosek o dofinansowanie z Funduszu Spójności na opracowanie studium wykonalności dla przygotowania modernizacji tej linii kolejowej na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Katowice jest obecnie w trakcie rozpatrywania.</p>
        <p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 3 czerwca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>