text_structure.xml 2.48 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Tomasza Markowskiego, przesłane pismem nr SPS-024-950/06 z dnia 19 kwietnia 2006 r., w sprawie remontu dworca kolejowego w Inowrocławiu uprzejmie informuję, że do kwestii właściwego wykorzystania dworców i przystanków kolejowych podchodzi się w Ministerstwie Transportu z bardzo dużą troską. Jednakże Ministerstwo Transportu nie może ingerować bezpośrednio w działalność samodzielnego podmiotu zarządzającego dworcami kolejowymi w Polsce, jakim jest Spółka PKP S.A. Do jej obowiązków należy właściwe wykorzystanie i zagospodarowanie posiadanego mienia. W tym celu zarządca budynku dworca kolejowego w Inowrocławiu podjął szereg działań polegających m.in. na wyodrębnieniu z sali restauracji dworcowej pomieszczenia na poczekalnię dla podróżnych. Rozpoczęto przygotowania do zamontowania dodatkowych ławek dla podróżnych w holu dworca.</p>
        <p xml:id="div-2">Spółka PKP S.A. dostrzega konieczność modernizacji budynku dworca i w miarę posiadanych środków finansowych będzie prowadzić prace remontowe. Jednakże kompleksowa modernizacja jest możliwa jedynie we współpracy z władzami samorządowymi Inowrocławia albo we współpracy z inwestorem komercyjnym. Działania te są kierunkowo zgodne ze ˝Strategią dla transportu kolejowego do roku 2009˝, która jest dokumentem wyznaczającym kierunek przyszłych działań w sektorze kolejowym. Odnośnie do budynków dworców kolejowych przewiduje się, że ich zagospodarowanie przebiegać będzie w bardzo zróżnicowanych formach organizacyjno-prawnych: z udziałem władz lokalnych, inwestorów prywatnych, jak również w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).</p>
        <p xml:id="div-3">Podstawowym jednak warunkiem urzeczywistnienia każdego projektu będzie zapewnienie realizacji funkcji obsługi pasażerów, co musi być jednoznacznie zaprezentowane w projekcie, jak i w ostatecznie zawartych umowach i porozumieniach.</p>
        <p xml:id="div-4">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-5">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-6">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 22 maja 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>