text_structure.xml
5.01 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo Pana Marszałka z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak: SPS-024-949/06), dotyczące zapytania poselskiego pana posła Zygmunta Wrzodaka w sprawie odmowy przez Ministra Skarbu Państwa wyłączności negocjacyjnej dotyczącej nabycia Polmosu ˝Białystok˝ S.A. przez spółkę Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o., uprzejmie informuję:</p>
<p xml:id="div-2">Ministerstwo Skarbu Państwa przeprowadziło dogłębną analizę wiarygodności wszystkich potencjalnych inwestorów dopuszczonych do rokowań w sprawie nabycia akcji Polmosu Białystok S.A. Na żądanie MSP, doradca prywatyzacyjny - firma TDI Towarzystwo Doradztwa Inwestycyjnego Sp. z o.o. - przygotowała raport analityczny poświęcony następującym inwestorom: Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o., Polmos Lublin S.A. oraz Central European Distribution Corporation (CEDC). Z powyższych analiz wynikało, iż Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o. nie dysponowała środkami (własnymi) w kwocie pozwalającej na nabycie od Skarbu Państwa 61% akcji Polmosu.</p>
<p xml:id="div-3">Zgodnie z informacją uzyskaną od Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o. w okresie rokowań, spółka planowała pozyskać następujące źródła finansowania zakupu akcji Polmosu: środki uzyskane z emisji obligacji zamiennych pozyskane przez Belvedere S.A. (jedyny udziałowiec Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o.) już w listopadzie 2004 r., środki uzyskane w maju 2005 r. z podwyższenia kapitału Belvedere S.A. oraz uzyskane z kolejnego planowanego podwyższenia kapitału Belvedere S.A., środki z kredytu inwestycyjnego w BRE Banku S.A.</p>
<p xml:id="div-4">Należy jednakże zauważyć, iż pozostali inwestorzy dopuszczeni do rokowań również zakładali korzystanie z finansowania zewnętrznego przy zakupie akcji Polmosu Białystok S.A. (emisja obligacji, kredyt, podwyższenie kapitału).</p>
<p xml:id="div-5">Firma Belvedere S.A. jest francuską spółką notowaną na międzynarodowej giełdzie Euronext. Według danych zawartych w raporcie analitycznym opracowanym przez doradcę prywatyzacyjnego MSP jej akcjonariat w okresie rokowań przedstawiał się następująco: rodzina Rouvroy - 21,14% akcji, rodzina Tryliński - 20,96% akcji, CL Financial (firma zarejestrowana w Port of Spain - Trynidad i Tobago) - 21,27% akcji, drobni akcjonariusze - 36,17% akcji. Dwie ww. rodziny założycieli firmy kontrolowały Belvedere S.A., dysponując uprzywilejowanym pakietem akcji dającym ponad 57% głosów na walnym zgromadzeniu.</p>
<p xml:id="div-6">Nie jest prawdą stwierdzenie zawarte w zapytaniu Pana Posła Zygmunta Wrzodaka, jakoby Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o. dysponowała 45-procentowym udziałem w rynku produkcji alkoholi w Polsce (MSP nie dysponuje informacjami na temat udziału tego podmiotu w sektorze dystrybucji). Według danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazanych w czerwcu 2005 r. do Ministerstwa Skarbu Państwa, Sobieski Dystrybucja Sp. z o.o. posiadał następujące udziały w poszczególnych segmentach rynku:</p>
<p xml:id="div-7">spirytus rektyfikowany - ok. 23%,</p>
<p xml:id="div-8">wódka ogółem - ok. 28%,</p>
<p xml:id="div-9">wódka czysta - ok. 30%,</p>
<p xml:id="div-10">wódka gatunkowa - ok. 13%.</p>
<p xml:id="div-11">Odnosząc się z kolei do pytania dotyczącego działalności Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, opierając się na danych uzyskanych od Spółki, uprzejmie informuję, że akcja prewencyjna ˝Na drodze bezpiecznie˝ była jednym z modułów programu prewencyjnego ˝Bezpieczne lato z PZU˝, przeprowadzonego w 2004 roku wspólnie z PZU Życie S.A. na mocy uchwały Zarządu PZU S.A. Nr UZ/308/2004 z dnia 28 czerwca 2004 roku.</p>
<p xml:id="div-12">Zgodnie z decyzją Zarządu PZU S.A., zamówienie na organizację ww. akcji prewencyjnej zostało udzielone firmie Profile Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Nowy Świat 27. Koszt przeprowadzenia modułu ˝Na drodze bezpiecznie˝ wyniósł 2 097 180 zł brutto.</p>
<p xml:id="div-13">Kampania prewencyjna ˝Stop wariatom na drodze˝ została przeprowadzona na mocy uchwały Nr UZ/354/2005 Zarządu PZU S.A. z dnia 30 czerwca 2005 roku. Zakupu mediów na potrzeby ww. akcji dokonywał dom mediowy Starlink Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Filtrowej 28. Materiały reklamowe ATL i BTL wykonywała agencja JUST z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grodziska 20. Koszt realizacji kampanii wyniósł 16 mln zł brutto.</p>
<p xml:id="div-14">Obydwie kampanie zostały sfinansowane z funduszu prewencyjnego PZU S.A.</p>
<p xml:id="div-15">Minister</p>
<p xml:id="div-16">Wojciech Jasiński</p>
<p xml:id="div-17">Warszawa, dnia 9 maja 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>