text_structure.xml
4.94 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Przedstawiam poniżej odpowiedzi na zapytania Pana Posła Artura Zawiszy, przysłane przy piśmie nr SPS-024-943/06 z dnia 19 kwietnia 2006 r., w sprawie planowanej budowy obwodnicy Jabłonny, przygotowane w oparciu o wyjaśnienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.</p>
<p xml:id="div-2">1. Czy sprawdzono poprawność analizy wpływu ruchliwej drogi na zdrowie mieszkańców?</p>
<p xml:id="div-3">W procesie przygotowania inwestycji dwukrotnie był sporządzany raport o oddziaływaniu na środowisko, tj.: przed wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji oraz przed udzieleniem pozwolenia na budowę - zgodnie z obowiązującymi w tym czasie przepisami. W obu raportach przedstawiono informację na temat oddziaływania drogi na środowisko, w tym na zdrowie ludzi. Raporty były przedmiotem oceny Wojewody Mazowieckiego (Wydziału Środowiska i Rolnictwa). Nie stwierdzono nieprawidłowości. Pozwolenie na budowę zostało wydane w dniu 6 grudnia 2005 r. i uprawomocniło się w dniu 25 kwietnia 2006 r.</p>
<p xml:id="div-4">2. Jaki jest przewidywany poziom hałasu poszczególnych wariantów nowopowstałej trasy?</p>
<p xml:id="div-5">Ze względu na stan zaawansowania prac przygotowawczych (udzielone pozwolenie na budowę, posiadany tytuł prawny do dysponowania nieruchomością na cele budowlane) analizowany był poziom hałasu dla wariantu, dla którego opracowywano projekt budowlany. Projekt budowlany zawiera rozwiązania techniczne służące minimalizowaniu oddziaływania akustycznego drogi. Zaprojektowano ekrany o wysokości 4,0 - 5,0 m i łącznej długości 2983 m. Przy zastosowaniu tych zabezpieczeń chronione będę tereny zabudowy mieszkaniowej w zwartej zabudowie, a wartość poziomu hałasu na tych terenach (wg prognoz i obliczeń) będzie mieścić się w granicach dopuszczalnych norm (50 dB w nocy). Jedynie na początkowym odcinku - w rejonie skrzyżowania S1 (km 18+108,64) - wobec braku możliwości lokalizacji ekranów (potrzeba zapewnienia widoczności na skrzyżowaniu, rozproszona zabudowa) - nie zaprojektowano ekranów.</p>
<p xml:id="div-6">3. Dlaczego wody opadowe lub roztopowe pochodzące z zanieczyszczonych dróg nie zostały ujęte w systemie kanalizacji, tylko będą odprowadzane rowami?</p>
<p xml:id="div-7">Wody opadowe z jezdni przejmowane będą częściowo poprzez ścieki korytkowe, studzienki ściekowe z osadnikami i odprowadzane będą do projektowanych rowów przydrożnych oraz bezpośrednio powierzchniowo do istniejących rowów. Na krótkich odcinkach zastosowana będzie kanalizacja deszczowa kanałowa z wylotami do rowów przydrożnych. Generalnie odbiornikami wód opadowych będą: trawiaste rowy drogowe spełniające rolę retencyjno-filtracyjną oraz projektowane ogrodzone zbiorniki retencyjno-filtracyjne, rowy melioracyjne i istniejące rowy drogowe w ciągu drogi krajowej nr 61. Rowy otwarte zostaną oczyszczone na odcinkach od 50 m do 100 m w dół i w górę pasa drogowego obwodnicy. Wszystkie wody opadowe przed zrzutem do zbiorników retencyjno-filtracyjnych i rowów melioracyjnych będą podczyszczone za pomocą osadników oraz separatorów cyrkulacyjno-koalescencyjnych. W celu zabezpieczenia ujęć wód podziemnych występujących w okolicach projektowanej obwodnicy przewidziano uszczelnienie rowów drogowych specjalnymi matami od km ~18+714 do km ~19+544. Pomiary wykonywane na podobnych, zrealizowanych odcinkach dróg wskazują, że zastosowane urządzenia zapewnią właściwą jakość wód opadowych wprowadzanych do środowiska.</p>
<p xml:id="div-8">4. Czy przeprowadzone zostały konsultacje społeczne dotyczące wybudowania obwodnicy, a jeśli tak, to jak się zakończyły?</p>
<p xml:id="div-9">Konsultacje społeczne były przeprowadzone, zgodnie z obowiązującymi przepisami, przez organ wydający decyzję o ustaleniu lokalizacji - Wojewodę Mazowieckiego. Wojewoda zawiadomił społeczeństwo w drodze obwieszczeń o prowadzonym postępowaniu, przyjął wnioski i uwagi oraz dokonał ich analizy.</p>
<p xml:id="div-10">Uprzejmie informuję, że niezależnie od powyższych wyjaśnień, zostanie dokonana przez Ministerstwo Transportu szczegółowa analiza materiałów źródłowych, w tym również raportu o oddziaływaniu na środowisko planowanej budowy obwodnicy Jabłonny opracowanego przez GDDKiA. O wynikach tej analizy zostanie bezpośrednio poinformowany Pan Poseł Artur Zawisza.</p>
<p xml:id="div-11">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-12">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-13">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 12 maja 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>