text_structure.xml 3.35 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Marka Matuszewskiego (nr SPS-024-935/06) z dnia 19.04.2006 r. w sprawie budowy autostrady A2 na terenie powiatu zgierskiego przedkładam poniższą informację.</p>
        <p xml:id="div-2">Proces studialno-lokalizacyjny dla autostrady A2 na odcinku Konin-Stryków trwał kilkanaście lat. Efektem tych prac było ustalenie granic pasa drogowego zatwierdzonego wydanymi przez wojewodów sieradzkiego i łódzkiego decyzjami o ustaleniu lokalizacji autostrady A2.</p>
        <p xml:id="div-3">Przebieg autostrady, jak i jej powiązania z istniejącą siecią dróg były opiniowane i akceptowane przez samorządy lokalne. Projekt budowlany posiada wszystkie wymagane uzgodnienia, w tym z odpowiednimi władzami samorządowymi, jak i zarządcami dróg. W projekcie przewidziano jedynie chodnik jednostronny o szerokości 2 m na obiektach. Władze terenowe nie przedstawiły konieczności wybudowania chodnika na dojazdach do obiektów. W przyszłości, w razie zwiększenia natężenia ruchu pieszego i konieczności budowy ciągu pieszego na całej długości dróg powiatowych, nie będzie potrzeby dokonywania zmian w przekroju poprzecznym wiaduktów.</p>
        <p xml:id="div-4">Paragraf 88 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (DzU nr 63, poz. 735) wymienia elementy, które powinien mieć obiekt inżynierski w zależności od potrzeb, przeznaczenia lub usytuowania. W rozpatrywanym przypadku stwierdzono potrzebę budowy chodnika po jednej stronie obiektów. Powoływane § 79 i 89 ww. rozporządzenia, a w szczególności § 89, mówi, że elementy przekroju poprzecznego na obiekcie mostowym powinny stanowić kontynuację elementów drogi przeznaczonych do ruchu. Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w spawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (DzU nr 43, poz. 430) dla ruchu pieszych przeznaczone są chodniki lub pobocza. Rozporządzenie to wskazuje, jakimi zasadami należy się kierować przy projektowaniu elementów ruchu pieszego. Budowa autostrady A2 jest realizowana zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami bezpieczeństwa. Na realizację tych zadań inwestor posiada wszystkie niezbędne, wymagane prawem decyzje, w tym decyzję o pozwoleniu na budowę oraz prawo do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane.</p>
        <p xml:id="div-5">W związku z powyższym nie podzielam stanowiska wyrażonego przez Pana Posła Marka Matuszewskiego, że inwestor w trakcie budowy autostrady A2 naruszył przepisy rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie.</p>
        <p xml:id="div-6">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 18 maja 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>