text_structure.xml
2.97 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma SPS-024-923/06 z dnia 19 kwietnia 2006 r. dotyczącego pytania Pana Posła Mieczysława Marcina Łuczaka w sprawie zasadności wpisania portu lotniczego Łódź - Lublinek na ministerialną listę lotnisk mogących ubiegać się o pomoc z funduszy unijnych w latach 2007-2013, pragnę Pana poinformować, że aby dany port lotniczy mógł korzystać ze środków Funduszu Spójności, niezbędne jest wpisanie go do sieci TEN-T.</p>
<p xml:id="div-2">Ministerstwo Transportu prowadzi stałą współpracę z Komisją Europejską na forum Komitetu Trans-Europejskiej Sieci Transportowej. Komitet ten, złożony z ekspertów krajów członkowskich UE, stanowi forum wymiany poglądów, doświadczeń państw członkowskich i tym samym pełni funkcję doradczą dla Komisji w kwestiach sieci TEN-T.</p>
<p xml:id="div-3">Uprzejmie informuję, że lista polskich portów lotniczych znajdujących się w sieci TEN-T została uzgodniona podczas negocjacji akcesyjnych w 2002 r. i wraz z mapami stanowi załącznik do traktatu akcesyjnego. Zgodnie z wytycznymi Wspólnoty transeuropejska sieć transportowa jest tworzona etapami do roku 2020 poprzez integrację infrastruktury transportu lądowego, morskiego i lotniczego we Wspólnocie. W okresie trwania negocjacji akcesyjnych łódzki port lotniczy nie miał statusu stałego lotniczego przejścia granicznego i nie spełniał warunków zawartych w Decyzji Nr 1692/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej, z późniejszymi zmianami. Od 1 stycznia 2005 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 2001 r. w sprawie ustalenia morskich i stałych lotniczych przejść granicznych oraz ruchu dozwolonego przez te przejścia (Dz.U. Nr 62, poz. 632), w Łodzi - Lublinku funkcjonuje stałe lotnicze przejście graniczne. W związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją w zakresie transportu lotniczego w ostatnich latach port ten odnotowuje systematyczny wzrost ruchu pasażerskiego.</p>
<p xml:id="div-4">Ministerstwo Transportu jest żywo zainteresowane stwarzaniem polskim portom lotniczym optymalnych warunków rozwoju, dlatego też deklaruje, że po spełnieniu przez port lotniczy Łódź - Lublinek warunków zawartych w Decyzji Nr 1692/96 (zmienioną Decyzjami nr 1346/2001 i 884/2004) wystąpi do Komisji Europejskiej o włączenie tego portu lotniczego do sieci TEN-T.</p>
<p xml:id="div-5">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-6">Minister</p>
<p xml:id="div-7">Jerzy Polaczek</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 11 maja 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>