text_structure.xml
3.24 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Jerzego Tomasza Zawiszy w sprawie stanu technicznego drogi krajowej nr 44 uprzejmie informuję, że od wielu lat Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmuje działania zmierzające do poprawy stanu tej drogi. Ograniczenia finansowe do tej pory nie pozwoliły przeprowadzić jej kompleksowej przebudowy, lecz mimo tego realizowane były zadania, które miały na celu wyeliminowanie najsłabszych elementów drogi (przebudowa węzła drogowego w Oświęcimiu, przebudowa 6 obiektów mostowych, budowa szeregu chodników). Ogółem w latach 2002-2005 na zadania te Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie przeznaczył ponad 28,5 mln zł (bez kosztów bieżącego i zimowego utrzymania). Obecnie przygotowywane są specyfikacje do ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi nr 44 dla etapu ˝Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego˝ z wymaganym prawem raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskaniem decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝. W ramach tych przygotowań wykonane zostały szczegółowe badania istniejącej konstrukcji nawierzchni - a także skierowaliśmy prośbę do poszczególnych gmin, przez których teren przebiega droga o określenie potrzeb w zakresie ewentualnej budowy chodników, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska, czy też urządzeń mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
<p xml:id="div-2">Po uzyskaniu decyzji środowiskowej, droga nr 44 zostanie podzielona na kilka odcinków realizacyjnych (najprawdopodobniej - 3), w celu opracowania szczegółowej dokumentacji technicznej, która posłuży do zlecenia wykonania robót. Oddział GDDKiA w Krakowie czyni starania, aby pierwszy z odcinków został przebudowany w 2007 r. Pragnę nadmienić, że po wprowadzeniu w lipcu 2005 r. nowelizacji prawa ochrony środowiska, wymagania opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskania decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝, dotyczą zarówno zadań realizowanych po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę, jak i na zgłoszenie robót. Według dotychczasowych doświadczeń procedura uzyskania tej decyzji trwa co najmniej rok. Wymagania te znacznie wydłużają czas przygotowania zadania do realizacji.</p>
<p xml:id="div-3">W roku bieżącym, na drodze nr 44 do 3.04.2006 r. wykonano remont cząstkowy nawierzchni w ilości 3360 m2, a w najbliższych dwóch miesiącach planuje się wykonać jeszcze 3600 m2 remontu, tak aby przed wizytą Papieża wszystkie ubytki w nawierzchni zostały zlikwidowane.</p>
<p xml:id="div-4">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-5">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-6">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 20 kwietnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>