text_structure.xml 2.93 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie pana Posła Jerzego Tomasza Zawiszy (SPS-024-868/06 z dnia 5 kwietnia 2006 r.) w sprawie planów likwidacji niektórych pociągów w ruchu regionalnym na terenie województwa małopolskiego, uprzejmie informuję, że Samorząd Województwa Małopolskiego przewidział na organizowanie i dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych w roku 2006 kwotę w wysokości 27 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-2">Wobec powyższego w celu oceny możliwości zmniejszenia deficytu w przewozach regionalnych w roku 2006 poprzez ograniczenie oferty przewozowej odbyły się spotkania przedstawicieli spółki PKP Przewozy Regionalne z przedstawicielami Samorządu Województwa Małopolskiego. Podstawą tych rozmów były wyniki przeprowadzonych w styczniu br. badań marketingowych kursujących na terenie województwa małopolskiego 52 pociągów oznaczonych w rozkładzie jazdy literą ˝G˝ ˝ (tzn. kursujących do 31.03.2006 r., a od 01.04.2006 r. na zarządzenie).</p>
        <p xml:id="div-3">Jak wynika z informacji przekazanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne, w wyniku przeprowadzonych negocjacji zdecydowano o nieuruchamianiu od 1 kwietnia 2006 r. 8 pociągów oznaczonych literą ˝G˝, ponieważ pokrycie kosztów przychodami kształtowało się w tych pociągach od ok. 4% do 13%. Pozostałym 44 pociągom oznaczonym literą ˝G˝ wydłużono terminy kursowania do 30 czerwca br.</p>
        <p xml:id="div-4">Pomimo wprowadzenia od 1 kwietnia 2006 r. racjonalizacji oferty przewozowej pokrycie deficytu z realizacji przewozów regionalnych na terenie województwa małopolskiego wynosi ok. 40%, a prognozowany deficyt z realizacji tej oferty wynosi 66,8 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-5">W ocenie przewoźnika, tj. spółki PKP Przewozy Regionalne, kwoty przyznane przez Samorząd Województwa Małopolskiego na organizację kolejowych przewozów regionalnych świadczą o nieporównywalnie mniejszym zaangażowaniu niż samorządy województw ościennych. Samorząd Województwa Podkarpackiego pokrywa deficyt z realizacji takich przewozów w ok. 74%, Samorząd Województwa Śląskiego - w ok. 88% a Samorząd Województwa Świętokrzyskiego - w 100%. Wyłącznie decyzja organizatora przewozów, w tym wypadku Samorządu Województwa Małopolskiego, o zwiększeniu kwoty dofinansowania może być argumentem za utrzymaniem i kontynuowaniem obecnej oferty przewozowej na terenie tego województwa.</p>
        <p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-7">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 21 kwietnia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>