text_structure.xml 4.19 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie pani poseł Beaty Szydło w sprawie modernizacji drogi krajowej nr 44 informuję, że od wielu lat Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podejmuje działania zmierzające do poprawy stanu tej drogi. Ograniczenia finansowe do tej pory nie pozwoliły przeprowadzić jej kompleksowej przebudowy, lecz mimo tego realizowane były zadania, które miały na celu wyeliminowanie najsłabszych elementów drogi. Zrealizowano węzeł drogowy w Oświęcimiu, całkowitej przebudowie poddano 6 obiektów mostowych, wspólnie z samorządami gminnymi wybudowano szereg chodników. Ogółem w latach 2002-2005 na zadania te Oddział przeznaczył ponad 28,5 mln zł (bez kosztów bieżącego i zimowego utrzymania). Obecnie przygotowywane są specyfikacje techniczne do ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy drogi nr 44 dla etapu Studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego z wymaganym prawem raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskaniem decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝. W ramach tych przygotowań wykonane zostały szczegółowe badania istniejącej konstrukcji nawierzchni, a także skierowano prośbę do poszczególnych Gmin, przez których teren przebiega droga, o określenie potrzeb w zakresie ewentualnej budowy chodników, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska czy też urządzeń mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
        <p xml:id="div-2">Po uzyskaniu decyzji środowiskowej - droga nr 44 zostanie podzielona na kilka odcinków (najprawdopodobniej - 3), w celu opracowania szczegółowej dokumentacji technicznej, która posłuży do zlecenia wykonania robót. Podejmujemy starania, aby pierwszy z odcinków został przebudowany w 2007 r.</p>
        <p xml:id="div-3">Stan nawierzchni drogi krajowej nr 44 na odcinku Zator - Przeciszów nie odbiega wiele od jej stanu na pozostałych odcinkach. Uszkodzenia nawierzchni stanowią przede wszystkim złuszczenia warstwy ścieralnej, lokalne ubytki i spękania. Deformacje podłużne (koleiny) są podobne jak na pozostałych odcinkach drogi krajowej nr 44. Wszelkie ubytki (złuszczenia bitumu, spękania podłużne i poprzeczne) na drodze krajowej nr 44 są sprawdzane w terenie na bieżąco od momentu otrzymania zgłoszenia i w razie potwierdzenia realnego zagrożenia natychmiast likwidowane. Ze względu na zły stan nawierzchni drogi krajowej nr 44 w pierwszej kolejności uzupełniane i remontowane są ubytki oraz wyboje nawierzchni powodujące zagrożenia dla uczestników ruchu ze względu na swój zasięg oraz głębokość uszkodzenia. Przedmiotowy odcinek drogi nr 44 został oznakowany tablicami ostrzegawczymi o treści ˝dziury, wyboje na długości 2 km˝ ustawionymi w km 70+150 (strona prawa) i km 71+990 (strona lewa), aby uczestnicy ruchu mogli dostosować prędkość jazdy do utrudnień występujących na drodze. Do czasu przystąpienia do przebudowy - droga ta będzie remontowana w ramach bieżącego utrzymania sieci drogowej jeszcze przed wizytą Papieża Benedykta XVI.</p>
        <p xml:id="div-4">Pragnę nadmienić, że po wprowadzeniu w lipcu 2005 r. nowelizacji prawa ochrony środowiska, wymagania opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskania decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝, dotyczą zarówno zadań realizowanych po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę, jak i na zgłoszenie robót. Według dotychczasowych doświadczeń procedura uzyskania samej decyzji trwa co najmniej pół roku. Wymagania te znacznie wydłużają czas przygotowania zadania do realizacji.</p>
        <p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 4 maja 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>