text_structure.xml 2.84 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Proszę o przyjęcie następującej odpowiedzi na zapytanie pana posła Jarosława Wałęsy w sprawie budowy mostu na Wiśle na trasie Kwidzyn-Gniew:</p>
        <p xml:id="div-2">Czy ministerstwo przewiduje w swoich planach ww. inwestycję?</p>
        <p xml:id="div-3">Przeprawa mostowa przez Wisłę w Kwidzynie jest inwestycją zaakceptowaną przez resort, którym kieruję. Inwestorem dla mostu będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, jako zarządca dróg krajowych.</p>
        <p xml:id="div-4">Kiedy miałaby się rozpocząć ewentualna budowa mostu na Wiśle Gniew-Kwidzyn?</p>
        <p xml:id="div-5">Rozpoczęcie budowy mostu poprzedzone być musi przygotowaniem dokumentacji technicznej i uzyskaniem przewidzianych prawem decyzji administracyjnych. Procedura dotycząca inwestycji budowlanej uregulowana jest zapisami w co najmniej trzech ustawach:</p>
        <p xml:id="div-6">- z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych (Dz.U. Nr 80, poz. 721, z późn. zm.)</p>
        <p xml:id="div-7">- z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jedn. tekst - Dz.U. z roku 2003, Nr 207, poz. 2016)</p>
        <p xml:id="div-8">- z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627, z późn. zm.).</p>
        <p xml:id="div-9">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w bieżącym roku rozpoczęcie prac przygotowawczych w celu opracowania koncepcji programowej dla mostu.</p>
        <p xml:id="div-10">Wskaźniki ruchowe i ich prognozy nie uzasadniają wpisania inwestycji na listę priorytetów. Problemem jest także wskazanie źródeł finansowania. W latach 2007-2013, mimo znaczących środków, które mają być przeznaczone na inwestycje drogowe, trudno będzie skorzystać ze środków Funduszu Spójności, ponieważ przeprawa nie jest zlokalizowana w sieci TEN-T i nie wypełnia kryteriów efektywności. Potencjalnym źródłem finansowania może być Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, którego wielkość jest ograniczona. Środki z EFRR powinny być przeznaczone w pierwszej kolejności na realizację zadań uznanych przez rząd za priorytetowe, np. budowę drogi ekspresowej S19. Z powyższych względów realizacja przeprawy mostowej w Kwidzynie przewidywana jest po roku 2013.</p>
        <p xml:id="div-11">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-12">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-13">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 30 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>