text_structure.xml 4.93 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie Pana posła Jerzego Szmajdzińskiego w sprawie opóźnień w budowie autostrady A-4 na odcinku Zgorzelec-Krzyżowa informuję, że dnia 16 sierpnia 2004 r. Polska przedłożyła do KE wniosek o przyznanie pomocy w ramach Funduszu Spójności dla projektu ˝Budowa autostrady A-4, odcinek Zgorzelec-Krzyżowa˝.</p>
        <p xml:id="div-2">Zgodnie z decyzją Komisji z dnia 22 grudnia 2004 r. maksymalna kwota pomocy z Funduszu Spójności dla tego projektu wynosi 252 040 940 EUR.</p>
        <p xml:id="div-3">Zgodnie z zapisami art. 2 decyzji Komisji o dofinansowaniu wydatki dotyczące projektu są kwalifikowane do 31 grudnia 2008 r. Z powodu przedłużającej się procedury przetargowej zaistniała groźba niedotrzymania tego terminu. Zgodnie z zapisami rozporządzeń KE oraz decyzji o dofinansowaniu możliwa jest modyfikacja decyzji, z wnioskiem o którą GDDKiA planuje wystąpić w tym roku. Modyfikacja uwzględniać będzie między innymi opóźnienia związane z procedurami przetargowymi. KE w swoich procedurach dopuszcza możliwość wydłużenia czasu realizacji i rozliczenia projektu do 2010 r.</p>
        <p xml:id="div-4">Opóźnienia w realizacji ww. zadania wynikły z protestów i odwołań na etapie ogłoszenia o zamówieniu. Ogłoszenia o zamówieniu ukazały się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej: pierwsze 17.09.2005 r., drugie - 10.12.2005 r., trzecie - 06.01.2006 r.</p>
        <p xml:id="div-5">Postępowania były prowadzone w trybie przetargów ograniczonych ze względu na:</p>
        <p xml:id="div-6">- nałożony przez MTiB obowiązek uzyskania dla ww. zadania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, co powoduje niepewność odnośnie rzeczywistego otrzymania pozwolenia na budowę,</p>
        <p xml:id="div-7">- utrudnienia przy zakupie wywłaszczenia niektórych działek pod teren budowy autostrady A-4, co wprowadza niepewność w zakresie terminu rozpoczęcia robót.</p>
        <p xml:id="div-8">Pierwsze postępowanie zostało unieważnione na podstawie wyroku arbitrów (sygn. akt UZP/ZO/0-2933/05 z dnia 17.10.2005 r.), który stwierdził, że warunki udziału w postępowaniu podane w ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące personelu zostały przez Zamawiającego określone nieprecyzyjnie i utrudniały uczciwą konkurencję. W opinii Zespołu arbitrów Zamawiający naruszył art. 7 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) poprzez zamieszczenie w warunkach uczestnictwa dotyczących potencjału kadrowego posiadania przez dyrektora kontraktu, kierownika budowy i zastępcy kierownika budowy wyższego wykształcenia bez sprecyzowania specjalności lub kierunku studiów.</p>
        <p xml:id="div-9">Drugie postępowanie wobec kolejnej groźby protestów ze strony Wykonawców zostało unieważnione przez Zamawiającego, który postanowił jeszcze bardziej uprościć i ujednoznacznić zapisy dotyczące postawionych wymagań.</p>
        <p xml:id="div-10">Trzecie postępowanie zostało unieważnione na podstawie wyroku arbitrów (sygn. akt UZP/ZO/0-267/06 z dnia 03.02.2006 r.), który stwierdził, że warunki postawione przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu utrudniają uczciwą konkurencję. W opinii zespołu arbitrów Zamawiający naruszył art. 7 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) poprzez zamieszczenie w warunkach uczestnictwa dotyczących potencjału kadrowego posiadania przez kadrę kierowniczą doświadczenia przy kontraktach prowadzonych wg procedur FIDIC oraz zarzucił Zamawiającemu użycie słowa ˝mosty˝ w zbyt wąskim znaczeniu, nieobejmującym wszystkich rodzajów obiektów mostowych, w warunkach posiadania przez kadrę kierowniczą doświadczenia w pracach związanych z budową i przebudową dróg klasy A, S, GP, G, mostów w ciągu tych dróg lub nawierzchni lotnisk.</p>
        <p xml:id="div-11">Ze względu na trzy unieważnienia Zamawiający postanowił zmienić tryb postępowania z przetargu ograniczonego na przetarg nieograniczony. Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego oraz materiały przetargowe zostały wysłane do Ministerstwa Transportu i Budownictwa celem zatwierdzenia dnia 10.02.2006 r. Pismo zatwierdzające GDDKiA otrzymała dnia 08.03.2006 r. Ogłoszenie postępowania ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 11.03.2006 r. Termin składania i otwarcia ofert - 02.05.2006 r.</p>
        <p xml:id="div-12">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-13">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-14">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 28 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>