text_structure.xml 3.15 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem posłów Bogusława Sobczaka i Leszka Murzyna: ˝...jakie są plany przebudowy, remontów i modernizacji w odniesieniu do drogi krajowej nr 44?˝ proszę o przyjęcie następującej odpowiedzi:</p>
        <p xml:id="div-2">Od wielu lat GDDKiA podejmuje działania zmierzające do poprawy stanu drogi nr 44. Ograniczenia finansowe do tej pory nie pozwoliły przeprowadzić jej kompleksowej przebudowy, lecz mimo to realizowane były zadania, które miały na celu wyeliminowanie najsłabszych elementów drogi. Zrealizowano węzeł drogowy w Oświęcimiu, całkowitej przebudowie poddano 6 obiektów mostowych, wspólnie z samorządami gminnymi wybudowano szereg chodników. Ogółem w latach 2002-2005 na zadania te Oddział przeznaczył ponad 28,5 mln zł (bez kosztów bieżącego i zimowego utrzymania). Obecnie przygotowywane są Specyfikacje do ogłoszenia przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi nr 44 dla etapu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z wymaganym prawem raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskaniem decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝. W ramach tych przygotowań wykonane zostały szczegółowe badania istniejącej konstrukcji nawierzchni, a także skierowaliśmy prośbę do poszczególnych gmin, przez których teren przebiega droga, o określenie potrzeb w zakresie ewentualnej budowy chodników, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska czy też urządzeń mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
        <p xml:id="div-3">Po uzyskaniu decyzji środowiskowej droga nr 44 zostanie podzielona na kilka odcinków (najprawdopodobniej - 3) w celu opracowania szczegółowej dokumentacji technicznej, która posłuży do zlecenia wykonania robót. Podjęto starania, aby pierwszy z odcinków został przebudowany w 2007 r. Pragnę nadmienić, że po wprowadzeniu w lipcu 2005 r. nowelizacji prawa ochrony środowiska wymagania opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskania decyzji ˝o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia˝ dotyczą zarówno zadań realizowanych po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę, jak i na zgłoszenie robót. Według dotychczasowych doświadczeń procedura uzyskania samej decyzji trwa co najmniej pół roku. Wymagania te znacznie wydłużają czas przygotowania zadania do realizacji.</p>
        <p xml:id="div-4">Do czasu przystąpienia do przebudowy droga ta będzie remontowana w ramach bieżącego utrzymania sieci drogowej jeszcze przed wizytą Papieża Benedykta XVI.</p>
        <p xml:id="div-5">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-7">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 28 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>