text_structure.xml
3.58 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Posła Jerzego Tomasza Zawiszy, nadesłane przy piśmie nr SPS-023-636/06 z 7 marca 2006 r., w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację infrastruktury drogowej w ciągu najbliższych lat, uprzejmie przedstawiam odpowiedzi na poszczególne pytania:</p>
<p xml:id="div-2">1. Czy w świetle wypłaty odszkodowań prywatnym inwestorom autostrad nie wpłynie to na rytmiczność realizacji projektu budowy autostrad i dróg ekspresowych?</p>
<p xml:id="div-3">Wprowadzenie zaniechania poboru opłat za przejazd autostradą od pojazdów samochodowych, które posiadają ważną kartę opłaty za przejazd po drogach krajowych, tzw. winietkę, przez koncesjonariuszy powoduje, że GDDKiA musi zabezpieczyć środki na rekompensaty dla koncesjonariuszy. Planuje się, że w latach 2005-2013 wydatkuje się na rzecz dwóch koncesjonariuszy, tzn.: Stalexportu i A.W. S.A., kwotę 3743,2 mln zł. Objęcie tym systemem kolejnego koncesjonariusza spowoduje kolejne uszczuplenie środków przeznaczonych na realizację programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, co spowolni ich budowę.</p>
<p xml:id="div-4">W chwili obecnej nie jest możliwe oszacowanie poziomu odszkodowania dla GTC.</p>
<p xml:id="div-5">2. Czy Ministerstwo i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi rozmowy z Ministerstwem Ochrony Środowiska i organizacjami ekologicznymi w sprawie wprowadzenia poprawek do ustawy o ochronie środowiska, która w nowej edycji pozwoli na rozwiązanie omawianych problemów?</p>
<p xml:id="div-6">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie prowadzi rozmów na temat zmian ustawy Prawo ochrony środowiska z Ministerstwem Środowiska, jednak, za pośrednictwem Ministerstwa Transportu i Budownictwa, bierze udział w uzgodnieniach międzyresortowych wszystkich aktów prawnych opracowywanych przez Ministerstwo Środowiska.</p>
<p xml:id="div-7">Nie były prowadzone żadne rozmowy z organizacjami ekologicznymi w przedmiocie zmian w aktach prawnych. Spotkania GDDKiA z pozarządowymi organizacjami ekologicznymi dotyczą zasad współpracy i rozwiązywania konkretnych problemów wynikających z działalności GDDKiA i organizacji.</p>
<p xml:id="div-8">W czasie ostatniego spotkania z przedstawicielami Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków i WWF Polska, które odbyło się w Białowieży w dniach 14-15 marca br., omawiane były m.in. bariery dla rozwoju infrastruktury drogowej wynikające z przepisów o ochronie środowiska. Nie dyskutowano jednak o propozycjach zmian w przepisach.</p>
<p xml:id="div-9">Ministerstwo Transportu i Budownictwa we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad opracowało projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw, którego wdrożenie zapewni znaczne uproszczenie procedur związanych z uzyskiwaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz przyśpieszy proces przygotowania inwestycji drogowych przy zachowaniu wymagań dyrektyw Unii Europejskiej.</p>
<p xml:id="div-10">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-11">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-12">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 7 kwietnia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>