text_structure.xml 3.64 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie posła Ireneusza Rasia w sprawie budowy połączenia kolejowego pomiędzy Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków Balice, Krakowskim Centrum Komunikacyjnym i Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, uprzejmie informuję, że według podjętych ustaleń spółki PKP PLK S.A. i PKP S.A. opracowały program estetyzacji i modernizacji odcinków linii kolejowych na trasie Kraków - Kraków Płaszów - Kraków Łagiewniki - Skawina - Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice. Na realizację programu przeznaczono w 2006 r. ze środków własnych spółki PKP PLK S.A. 20 mln zł na inwestycje odtworzeniowe i 10 mln zł na utrzymanie, w celu podniesienia prędkości, skrócenia czasu jazdy pociągów i podniesienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy na tej trasie. W roku 2007 przeznaczona zostanie dodatkowa kwota 10 mln zł na ww. inwestycje.</p>
        <p xml:id="div-2">PKP PR sp. z o.o. zakupi pociąg papieski, który będzie kursował na trasie Kraków Główny - Kraków Łagiewniki - Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice, z przeznaczeniem m.in. do obsługi grup pielgrzymkowych. Ponadto Marszałek Województwa Małopolskiego zakupi w br. 8 szynobusów do obsługi transportowej aglomeracji krakowskiej, w tym dla zwiększonej obsługi pasażerów na kolejowym szlaku Jana Pawła II.</p>
        <p xml:id="div-3">Odnosząc się do pytania Pana Posła dotyczącego możliwości wsparcia finansowego tego połączenia, uprzejmie wyjaśniam że zgodnie z art. 38 ustawy o transporcie kolejowym z budżetu państwa są finansowane koszty przygotowania i realizacji inwestycji obejmujących linie kolejowe o znaczeniu państwowym oraz inwestycje, remonty, eksploatacja i utrzymanie linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym. Niestety, na obecnym etapie realizacji tego przedsięwzięcia nie jest możliwe dofinansowanie ze środków budżetu państwa modernizacji linii Kraków Mydlniki - Balice, ponieważ jest to jedynie bocznica kolejowa, a nie linia państwowego znaczenia.</p>
        <p xml:id="div-4">PKP PLK S.A. i PKP S.A. są w fazie uzgadniania z władzami samorządowymi porozumienia o urządzenie na tej bocznicy kolejowej linii kolejowej, przeznaczonej do przewozu osób i rzeczy, która będzie spełniać wymagane standardy konstrukcyjne i eksploatacyjne dla linii kolejowych przeznaczonych do ruchu pasażerskiego. Biorąc pod uwagę aktualny stan prawny i faktyczny po przeprowadzeniu prac remontowych na bocznicy i przekwalifikowaniu bocznicy na linię kolejową, będzie możliwe ujęcie tej linii w wykazie linii państwowego znaczenia i tym samym przeznaczenie środków budżetowych na dalsze inwestycje.</p>
        <p xml:id="div-5">Przedstawiając powyższe, chciałbym także poinformować, że resort transportu i budownictwa jest żywo zainteresowany uruchomieniem połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Kraków Balice. W dniu 19 stycznia br. w siedzibie ministerstwa odbyło się spotkanie grupy inicjatywnej, która przyjęła ustalenia mające na celu sprawne przeprowadzenie wszystkich niezbędnych prac i oddanie do użytku linii kolejowej Kraków Mydlniki - Balice w terminie do 25 maja br.</p>
        <p xml:id="div-6">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-7">Sekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-8">Eugeniusz Wróbel</p>
        <p xml:id="div-9">Warszawa, dnia 28 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>