text_structure.xml
4.98 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo nr SPS-024-572/06 z dnia 7 marca 2006 r. dotyczące zapytania Posła na Sejm RP Pana Kazimierza Chrzanowskiego w sprawie umowy o wykorzystanie środków finansowych przyznanych z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport na przebudowę ronda Ofiar Katynia w Krakowie uprzejmie informuję, że wniosek o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pt. Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Ronda Ofiar Katynia, złożony przez Gminę Miejską Kraków, nr SPOT/2.2/131/05, w dniu 28 lutego 2005 r. w ramach działania 2.2 Usprawnienie przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu, uzyskał jedynie rekomendację Komitetu Sterującego Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206). Jednakże rekomendacja ta nie jest równoznaczna z przyznaniem dofinansowania, które beneficjenci otrzymują w oparciu o decyzję wydaną przez Instytucję Zarządzającą na podstawie art. 26 ust. 2 oraz art. 11 ust. 7 ustawy o Narodowym Planie Rozwoju. Dla przedmiotowego wniosku decyzja o dofinansowanie Projektu nie została wydana.</p>
<p xml:id="div-2">Termin realizacji inwestycji Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Ronda Ofiar Katynia został zaplanowany na okres od stycznia 2006 r. do czerwca 2008 r., rozpoczęcie realizacji robót budowlanych we wniosku zostało zaplanowane na czerwiec 2006 r. Biorąc pod uwagę fakt, że do dnia dzisiejszego Beneficjent nie uzyskał pozwolenia na budowę, realizacja Projektu w obecnym okresie programowania 2004-2006 wiąże się z bardzo dużym ryzykiem utraty środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zgodnie z Artykułem III punkt 3 wzoru Umowy o dofinansowanie Projektu, stanowiącym załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2004 r. w sprawie trybu składania oraz wzorów dokumentów obowiązujących w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 (Dz. U. nr 270, poz. 2683) termin zakończenia Projektu może zostać zmieniony za zgodą Stron, w formie aneksu do Umowy, po uprzednim uzasadnieniu przez Beneficjenta powodu zmiany, przy założeniu, że Beneficjent może złożyć wniosek do Instytucji Zarządzającej o refundację wydatków poniesionych z tytułu realizacji Projektu najpóźniej do 30 czerwca 2008 r. Data ta wynika z końca okresu kwalifikowalności Programu (zdefiniowany na podstawie art. 30 pkt 2 Rozporządzenia 1260/1999) oraz z daty końcowej okresu kwalifikowalności wyznaczonej na podstawie artykułu 31 Rozporządzenia 1260/1999 - 31 grudnia 2008 r. (zasada n +2). Termin wyznaczony w umowie dofinansowania Projektu (obowiązujący dla beneficjentów) został wyznaczony tak, aby umożliwić przeprowadzenie stosownych kontroli przez Instytucję Zarządzającą, a także zatwierdzenie wydatków przez Instytucję Płatniczą.</p>
<p xml:id="div-3">Ponadto informuję, że podpisanie umowy na realizację Projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 jest możliwe w sytuacji dostarczenia przez Beneficjenta wszystkich wymaganych dokumentów. W maju 2005 r. Beneficjent został poinformowany, że wniosek przeszedł pozytywnie ocenę formalną wniosku na podstawie § 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2004 r. w sprawie trybu składania i wzorów obowiązujących w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006. Zgodnie z § 12 ww. Rozporządzenia stwierdzone formalne braki muszą zostać uzupełnione najpóźniej przed podpisaniem Umowy o Dofinansowanie Projektu. Do złożonego wniosku Beneficjent nie załączył: pozwolenia na budowę, decyzji o ustalenie lokalizacji oraz poświadczenia o współfinansowaniu projektu od instytucji partycypującej w kosztach projektu. W związku z powyższym podpisanie umowy na realizację tego projektu nie było możliwe.</p>
<p xml:id="div-4">Uprzejmie informuję, że aktualnie brak środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach działania 2.2. na Usprawnienie przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu zostało zgłoszonych 70 wniosków na kwotę EFRR 2639,7 mln PLN, z czego 49 projektów na kwotę EFRR 1512,8 mln PLN uzyskało pozytywną opinię Komitetu Sterującego. Dofinansowaniem objęto 37 projektów na kwotę EFRR 1206,1 mln PLN, co stanowi 100% alokacji SPOT w ramach tego działania.</p>
<p xml:id="div-5">Z wyrazami szacunku</p>
<p xml:id="div-6">Minister</p>
<p xml:id="div-7">Jerzy Polaczek</p>
<p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 28 marca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>