text_structure.xml
3.22 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Nawiązując do przesłanego przy piśmie SPS-024-524/06 z 21 lutego 2006 r. zapytania posła p. Rafała Wiecheckiego w sprawie działań rządu dotyczących priorytetowej inwestycji woj. zachodniopomorskiego, tj. budowy zachodniego obejścia drogowego Szczecina wraz z przeprawą Police-Święta przez Odrę, przedstawiam stanowisko resortu do poruszonych w tym zapytaniu kwestii.</p>
<p xml:id="div-2">Prace nad Narodowym Planem Rozwoju przyjętym przez Radę Ministrów we wrześniu 2005 r. nie będą kontynuowane. Zgodnie z projektami rozporządzeń unijnych dotyczących wykorzystania w latach 2007-2013 funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności kraje członkowskie będące beneficjentami pomocy przygotowują Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia. NSRO są podstawą do programowania środków unijnych i będą realizowane m.in. poprzez 16 Regionalnych Programów Operacyjnych.</p>
<p xml:id="div-3">Ministerstwo zdaje sobie sprawę ze znaczenia dla poszczególnych regionów inwestycji wskazanych w załączniku do NPR 2007-2013. Zamieszczone na tej liście przedsięwzięcia zostały wskazane przez marszałków województw, a tym samym odzwierciedlają priorytety rozwojowe regionów. Ponieważ jednak lista ta nie określa źródeł finansowania projektów, MTiB traktuje ją jako cenny materiał informacyjny, stanowiący punkt odniesienia dla programowania na lata 2007-2013, ale nie jako listę wiążącą.</p>
<p xml:id="div-4">Z Regionalnych Programów Operacyjnych przygotowywanych przez samorządy poszczególnych województw mogą być finansowane projekty drogowe dotyczące wszystkich dróg samorządowych.</p>
<p xml:id="div-5">W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013 (projekt można znaleźć na stronie internetowej www.rbgp.pl) w działaniu Zintegrowany system transportowy województwa i poddziałaniu Regionalna infrastruktura drogowa przewiduje się wsparcie dla projektów dotyczących budowy, przebudowy i modernizacji dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych o znaczeniu ponadlokalnym, w tym budowy obwodnic miejscowości. Z uwagi na to, że zachodnia obwodnica Szczecina ma znaczenie regionalne, może być ujęta w Programie Operacyjnym dla województwa zachodniopomorskiego i następnie realizowana przez władze samorządowe.</p>
<p xml:id="div-6">Ponadto uprzejmie informuję, że w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znajdują się drogi krajowe tworzące południową i wschodnią obwodnicę Szczecina: nr 6 - od granicy z Niemcami w Kołbaskowie do węzła Klucz, przebudowywana do parametrów autostrady, i nr 3 - od Szczecina do Goleniowa, wykonana jako droga ekspresowa.</p>
<p xml:id="div-7">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
<p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
<p xml:id="div-9">Piotr Stomma</p>
<p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 24 marca 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>