text_structure.xml 5.37 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na pismo Wicemarszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej Pana Marka Kotlinowskiego z dnia 14.02.2006 r., znak SPS-024-445/06, skierowane do Prezesa Rady Ministrów Pana Kazimierza Marcinkiewicza, przekazuję poniżej odpowiedź na zapytanie Pana Posła Jana Burego w sprawie wsparcia organizacji międzynarodowego konkursu piękności Miss World 2006 r. w Polsce, uwzględniającą informacje uzyskane od Ministra Spraw Zagranicznych oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.</p>
        <p xml:id="div-2">Imprezy związane z wyborami Miss Polonia oraz Miss World mają charakter komercyjny i nie powinny być finansowane ze źródeł budżetowych. Naturalnym partnerem organizatorów międzynarodowego konkursu Miss World 2006 r. w Polsce jest Telewizja Polska, ze względu na jednoznacznie medialny charakter tego wydarzenia.</p>
        <p xml:id="div-3">Wydarzenia takie jak wybory Miss World wzbudzają duże zainteresowanie mediów, przyciągając jednocześnie licznych sponsorów komercyjnych. Ważnym partnerem dla organizatorów konkursu mogą być władze miasta i województwa, w którym będzie się on odbywał.</p>
        <p xml:id="div-4">Ministerstwo Gospodarki nie dysponuje środkami, które można by przeznaczyć na opłacenie kosztów zakupu licencji na organizację w Polsce wyboru Miss World. Chciałbym jednocześnie zaznaczyć, że umowę licencyjną zawiera prywatna polska spółka Biuro Miss Polonia Sp. z o.o. z prywatną firmą brytyjską Miss World Limited.</p>
        <p xml:id="div-5">Finansowego udziału w organizacji tego konkursu nie planuje także zarówno Ministerstwo Spraw Zagranicznych, jak i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.</p>
        <p xml:id="div-6">Opłata licencyjna w wysokości 5 mln funtów to kwota przekraczająca przykładowo zeszłoroczny budżet Polskiej Organizacji Turystycznej i bliska kosztom organizacji polskiej ekspozycji na światowej Wystawie EXPO Aichi 2005.</p>
        <p xml:id="div-7">Konkurs Miss World jest dobrą okazją do podjęcia działań promujących Polskę jako atrakcyjny cel wizyt turystów zagranicznych. Dlatego też Polska Organizacja Turystyczna planuje podjęcie szeregu działań na rzecz tego przedsięwzięcia. W chwili obecnej rozważany jest następujący zakres udziału POT:</p>
        <p xml:id="div-8">1. wyposażenie wszystkich uczestniczek konkursu w:</p>
        <p xml:id="div-9">- plecaki z logo Polska w kolorze barw narodowych (biało-czerwone),</p>
        <p xml:id="div-10">- torby podróżne z logo Polska w kolorze barw narodowych,</p>
        <p xml:id="div-11">- czapki firmowe z logo Polska w kolorze barw narodowych;</p>
        <p xml:id="div-12">2. wydanie specjalnego katalogu POT zawierającego zdjęcia uczestniczek na tle wspaniałych miejsc w Polsce;</p>
        <p xml:id="div-13">3. stworzenie filmu promującego Polskę (w wielu wersjach językowych);</p>
        <p xml:id="div-14">4. przekazanie organizatorom trzech filmów tematycznych w nakładzie min. 1000 szt. - dla uczestniczek, ekip towarzyszących, prasy i telewizji;</p>
        <p xml:id="div-15">5. zorganizowanie dwóch przelotów krajowych dla uczestniczek podczas zwiedzania przez nie kraju;</p>
        <p xml:id="div-16">6. przygotowanie materiałów promocyjnych na wszelkiego rodzaju międzynarodowe konferencje prasowe (druki, foldery, katalogi, prezentacje);</p>
        <p xml:id="div-17">7. wydruk plakatów promujących Polskę jako kraj, który uzyskał prawo do organizacji konkursu;</p>
        <p xml:id="div-18">8. wydruk kalendarza ze zdjęciami finalistek konkursu w wielotysięcznym nakładzie, w dwóch wersjach (planszowa i wielostronicowa);</p>
        <p xml:id="div-19">9. czynne uczestnictwo w pracach związanych z organizacją konkursu;</p>
        <p xml:id="div-20">10. przygotowanie, przy współpracy z biurem Miss Polonia, projektu logistyczny pobytu uczestniczek.</p>
        <p xml:id="div-21">Planowane łączne koszty projektowanych przez POT działań kształtują się na poziomie ok. 1 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-22">Ministerstwo Spraw Zagranicznych, zgodnie z sugestią organizatorów, jest gotowe założyć link internetowy pomiędzy stroną internetową imprezy a stroną promocyjną www.poland.gov.pl, a także dostarczyć różnorodne materiały informacyjne i promocyjne o Polsce.</p>
        <p xml:id="div-23">Do działań związanych z organizacją Miss World 2006 zamierza włączyć się także Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Współpraca PAIiIZ S.A. mogłaby dotyczyć np. przekazania pakietów informacyjnych dla dziennikarzy, obsługi misji dziennikarzy, udostępnienia sali konferencyjnej PAIiIZ S.A. itp. Kwestie te będą w najbliższych dniach omawiane przez PAIiIZ S.A. z organizatorami imprezy.</p>
        <p xml:id="div-24">Wszystkie wymienione czynności oznaczają zatem istotne wsparcie zarówno finansowe, jak i organizacyjne.</p>
        <p xml:id="div-25">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-26">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-27">Tomasz Wilczak</p>
        <p xml:id="div-28">Warszawa, dnia 31 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>