text_structure.xml 3.79 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem Pana Romana Czepe, Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie budowy obwodnicy Suwałk, przedstawiam następujące odpowiedzi na zadane pytania:</p>
        <p xml:id="div-2">Pytanie:</p>
        <p xml:id="div-3">Na jakim etapie jest wykonywanie dokumentacji obwodnicy Suwałk?</p>
        <p xml:id="div-4">Odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-5">Proces przygotowania do realizacji obwodnicy trwa. Na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, w dniu 10 lutego 2006 r. w Warszawie, rozpatrzono Studium techniczno - ekonomiczne zachodniej obwodnicy Suwałk w ciągu drogi S8 wraz z analizą porównawczą wschodniej i zachodniej obwodnicy. Analizie poddano 3 warianty zachodnie oraz wariant wschodni (wybrany w wyniku opracowania Studium techniczno - ekonomicznego układu dróg podstawowych w 2004 r.).</p>
        <p xml:id="div-6">Pytanie:</p>
        <p xml:id="div-7">Jakie jest obciążenie ruchem na drodze krajowej nr 8 w Suwałkach i jakie są prognozy na przyszłość?</p>
        <p xml:id="div-8">Odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-9">Istniejące natężenia ruchu na drodze krajowej nr 8 wg wstępnych danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2005 r.:</p>
        <p xml:id="div-10">3. odcinek Olszynka - Suwałki 8450 poj./dobę (w tym 4394poj./dobę samochody ciężarowe);</p>
        <p xml:id="div-11">4. odcinek Suwałki - Szypliszki 6890 poj./dobę (w tym 3389 poj./dobę samochody ciężarowe);</p>
        <p xml:id="div-12">Aktualne dane z pomiarów ruchu na ulicach Suwałk w ciągu drogi krajowej nr 8 w 2005r. są w posiadaniu Urzędu Miasta w Suwałkach.</p>
        <p xml:id="div-13">Prognoza ruchu na lata 2015 - 2025 dla wariantu inwestycyjnego:</p>
        <p xml:id="div-14">Pytanie:</p>
        <p xml:id="div-15">Jaką wersję przebiegu obwodnicy zamierza rekomendować Ministerstwo lub GDDKiA na etapie koncepcji tej trasy?</p>
        <p xml:id="div-16">Odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-17">Jako korzystniejszy pod względem funkcjonalnym zostanie zarekomendowany wariant zachodni obwodnicy.</p>
        <p xml:id="div-18">Pytanie:</p>
        <p xml:id="div-19">Jaki jest przewidywany koszt planowanej obwodnicy?</p>
        <p xml:id="div-20">Odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-21">Koszt budowy obwodnicy wynosi w zależności od wariantu od 410,8 mln zł. do 490 mln zł.</p>
        <p xml:id="div-22">Pytanie:</p>
        <p xml:id="div-23">Jaki jest harmonogram prac związanych z obwodnicą? Jakie są zaplanowane terminy realizacji obwodnicy? Czy przewidywane terminy wykonania mogą ulec przyspieszeniu, np.w związku z uzyskaniem środków unijnych?</p>
        <p xml:id="div-24">Odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-25">W przygotowywanej Strategii Rozwoju Transportu na lata 2007 - 2013 budowa obwodnicy Suwałk przewidziana jest do realizacji na lata 2011 - 2013.</p>
        <p xml:id="div-26">W najbliższym czasie Oddział GDDKiA w Białymstoku wystąpi do Wojewody o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Po jej uzyskaniu zostanie opracowana Koncepcja programowa. Po rozpatrzeniu jej przez KOPI, GDDKiA wystąpi o decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi.</p>
        <p xml:id="div-27">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-28">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-29">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-30">Warszawa, dnia 2 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>