text_structure.xml 3.56 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Nawiązując do przysłanego przy piśmie Nr SPS-024-441/06 z dnia 9 lutego 2006 r. zapytania posłanki Beaty Szydło oraz posłów Stanisława Rydzonia, Janusza Chwieruta i Kazimierza Chrzanowskiego w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 97 Skawina-Sucha Beskidzka na odcinku Sucha Beskidzka-Kalwaria Zebrzydowska, uprzejmie informuję, co następuje.</p>
        <p xml:id="div-2">Linia kolejowa nr 97 Skawina-Sucha Beskidzka na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie wykazu linii o znaczeniu państwowym (Dz. U. Nr 273, poz. 2704) została zakwalifikowana jako linia państwowego znaczenia.</p>
        <p xml:id="div-3">Ewentualna likwidacja linii o znaczeniu państwowym przeprowadzana jest w szczególnym trybie określonym w art. 9 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789 z późn. zm.). Zgodnie z ww. normą prawną likwidacji linii kolejowej lub jej odcinka o znaczeniu państwowym dokonuje zarządca, wyłącznie za zgodą Rady Ministrów. W takiej sytuacji Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, dokonuje zmiany wykazu linii o znaczeniu państwowym. Obecnie nie zachodzą przesłanki dla przeprowadzenia likwidacji ww. linii. Ponadto z informacji uzyskanych od Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wynika, iż linia nr 97 Skawina-Sucha Beskidzka charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu, co wymusza obowiązek zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych w tym regionie i jest negatywną przesłanką dla likwidacji linii.</p>
        <p xml:id="div-4">Kwestia budowy zbiornika wodnego w rejonie stacji Wadowice i związana z nią przebudowa linii kolejowej nr 97 na terenach przewidzianych do zalania wynika z realizacji zadań ujętych w Programie Budowy Zbiornika Wodnego Świnna Poręba w latach 2006-2010. Bezpośrednim inwestorem ww. prac jest Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, który w ubiegłym roku rozpoczął prace projektowe.</p>
        <p xml:id="div-5">Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie jest państwową jednostką budżetową utworzoną dla realizacji zadań z zakresu gospodarowania wodami, podległą ministrowi właściwemu do spraw gospodarki wodnej, którym jest Minister Środowiska na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska.</p>
        <p xml:id="div-6">Ponadto Zarząd PLK S.A. poinformował również, że przedsięwzięcie inwestycyjne związane z budową linii Kraków Podłęże-Tymbark nie będzie miało żadnego wpływu na utrzymanie istniejących połączeń kolejowych Suchej Beskidzkiej przez Kalwarię.</p>
        <p xml:id="div-7">Budowa linii Kraków Podłęże-Tymbark nie została ujęta w planie budżetowym PLK S.A. na rok 2006. Inwestycja ta jest natomiast ujęta w Narodowym Planie Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. W latach 2007-2010 planowane jest opracowanie studium wykonalności wraz z dokumentacją techniczną dla przedmiotowej inwestycji. Realizacja tego zadania nie może się zatem rozpocząć wcześniej niż w 2010 r.</p>
        <p xml:id="div-8">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-9">Mirosław Chaberek</p>
        <p xml:id="div-10">Warszawa, dnia 14 marca 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>