text_structure.xml 3.97 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem złożonym przez Panią Poseł na Sejm Lidię Staroń z dnia 27 stycznia 2006 r., przekazanym przy piśmie nr SPS-024-395/06, w sprawie prawidłowości przebiegu konkursu na stanowisko trenera Polskiego Związku Żeglarskiego oraz przepływu środków budżetowych przyznawanych w ciągu roku na poszczególne konkurencje żeglarskie, uprzejmie informuję, co następuje.</p>
        <p xml:id="div-2">1. Przebieg konkursu, który odbył się pod koniec 2005 roku, był zgodny z zarządzeniem nr 3 Prezesa Polskiej Konfederacji Sportu z dnia 9 marca 2005 roku, w którym określono tryb zatrudniania trenerów głównych szkolenia olimpijskiego. Regulacje powyższe zostały potwierdzone w załączniku do zarządzenia nr 1 Ministra Sportu z dnia 6 stycznia 2006 r. w sprawie przygotowań kadry narodowej do udziału w międzynarodowym współzawodnictwie sportowym. Szczegóły regulaminu konkursu pozostawiono w gestii Polskich Związków Sportowych. W Polskim Związku Żeglarskim ciałem uprawnionym przez zarząd do zajmowania się sprawami sportu jest ˝Kapitanat Sportowy˝ i na to ciało statutowe zostały delegowane uprawnienia komisji konkursowej.</p>
        <p xml:id="div-3">2. Kwalifikacje kandydatów są podstawowym warunkiem dopuszczenia kandydata do konkursu, zawartym w § 2 pkt 2 zarządzenia Prezesa Polskiej Konfederacji Sportu. Potwierdzony przebieg pracy trenerskiej z wyszczególnionymi osiągnięciami, jakość przedłożonego rocznego planu szkoleniowego i programu wieloletniego - to czynniki określone w § 2 pkt 3, które powinny być brane pod uwagę przez komisję konkursową. W omawianym przypadku obaj kandydaci spełniali formalne warunki przystąpienia do konkursu. Kapitanat Sportowy wnioskował do Zarządu o rozpisanie konkursu i on ocenił wagę czynników decydujących o zatrudnieniu szkoleniowca olimpijskiej klasy ˝Finn˝.</p>
        <p xml:id="div-4">3. Procedura konkursowa nie była sprzeczna z obowiązującymi przepisami.</p>
        <p xml:id="div-5">4. Dystrybucja środków dla poszczególnych grup szkolenia wynika z założeń strategicznych przyjętych przez Związek na lata 2005-2008 (IO w Pekinie). Zostały one pozytywnie zaopiniowane przez Pion Programowo Sportowy - COS i zaakceptowane przez Ministerstwo Sportu. Do igrzysk w Atenach ze względu na szanse medalowe Mateusza Kusznierewicza Związek koncentrował się głównie na grupie seniorów w klasie ˝Finn˝. Na lata 2005-2008 do igrzysk w Pekinie dokonano zmiany priorytetów, inwestując:</p>
        <p xml:id="div-6">- w klasie ˝Star˝ - podjęcie rywalizacji przez Mateusza Kusznierewicza,</p>
        <p xml:id="div-7">- w windsurfingu - zakupy sprzętu klas RSX (nowy model olimpijski).</p>
        <p xml:id="div-8">Uzasadnieniem jest wysoki poziom zawodników tej konkurencji, takich jak: Wojciech Brzozowski, Przemysław Miarczyński czy Zofia Klepacka.</p>
        <p xml:id="div-9">1. W obecnym stanie prawnym nie ma możliwości finansowania szkolenia w poszczególnych klasach żeglarskich przez okręgowe związki żeglarskie. Zgodnie z art. 32 ust. 4 i art. 12 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy o sporcie kwalifikowanym, partnerem Ministerstwa Sportu w realizacji zadań zleconych są polskie związki sportowe, w tym przypadku Polski Związek Żeglarski.</p>
        <p xml:id="div-10">Ponadto chciałbym zwrócić uwagę, że ze Związkiem na drodze negocjacji ustalana jest kwota kosztów pośrednich obsługi zadań zleconych, realizowanych w ramach programów szkolenia.</p>
        <p xml:id="div-11">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-12">Minister</p>
        <p xml:id="div-13">Tomasz Lipiec</p>
        <p xml:id="div-14">Warszawa, dnia 20 lutego 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>