text_structure.xml 6.14 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Proszę o przyjęcie następującej odpowiedzi na zapytanie pani poseł Marzeny Wróbel w sprawie planów inwestycyjnych dotyczących budowy i modernizacji dróg przebiegających przez Radom i okoliczne powiaty w latach 2007-2013:</p>
        <p xml:id="div-2">Czy w planie budżetu państwa na 2006 r. przewidziano finansowanie i w jakim stopniu priorytetowych inwestycji:</p>
        <p xml:id="div-3">a) modernizacja drogi E7 wraz z obwodnicą Radomia,</p>
        <p xml:id="div-4">b) budowa drogi ekspresowej S12,</p>
        <p xml:id="div-5">c) modernizacja drogi krajowej nr 79 (Warszawa-Sandomierz-Kraków-Chorzów),</p>
        <p xml:id="div-6">d) obwodnica Kozienic?</p>
        <p xml:id="div-7">W ustawie budżetowej nakłady na drogi krajowe określone są w dziale 600, rozdział 60011, gdzie wydzielona jest tylko jedna inwestycja wieloletnia - budowa obwodnicy Wrocławia, pozostała kwota nie ma rozbicia na poszczególne zamierzenia inwestycyjne. Podziału na zadania inwestycyjne dokona zarządca dróg krajowych - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - po opublikowaniu ustawy budżetowej na 2006 rok. Oprócz środków z budżetu państwa na rozwój dróg krajowych kierowane są środki z Krajowego Funduszu Drogowego. Udział środków KFD zapewni wkład strony polskiej przy finansowaniu przebudowy istniejącej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec-Jedlińsk. Intencją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jako inwestora, jest rozpoczęcie realizacji inwestycji w bieżącym roku. Obecnie trwa procedura przetargowa mająca na celu wybór wykonawców robót i nadzoru. Zakończenie robót na tym odcinku planowane jest w 2008 r.</p>
        <p xml:id="div-8">Na odcinku Jedlińsk-obwodnica Radomia-Orońsko rozpoczęte są prace dokumentacyjne.</p>
        <p xml:id="div-9">Czy w planie budżetu państwa na 2006 r. przewidziano finansowanie i w jakim stopniu priorytetowych inwestycji:</p>
        <p xml:id="div-10">a) modernizacja linii kolejowej nr 8?</p>
        <p xml:id="div-11">Biorąc pod uwagę duże potoki pasażerów występujące na wzmiankowanej linii oraz wymagający poprawy stan jej nawierzchni, zdecydowano się na przeprowadzenie modernizacji, obejmującej odcinek Warszawa-Radom-Kielce.</p>
        <p xml:id="div-12">Za rozpoczęcie inwestycji należy uznać złożenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA do byłego Ministerstwa Infrastruktury wniosków o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006) przedsięwzięć związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie-Radom-Kielce oraz pracami budowlanymi na odcinku Warszawa Zachodnia-Warszawa Okęcie. Wnioski te zostały zarekomendowane do realizacji przez Komitet Sterujący ds. SPOT we wrześniu 2005 r.</p>
        <p xml:id="div-13">W analizie technicznej do modernizacji linii Warszawa-Radom-Kielce przyjęto następujący zakres rozwiązań:</p>
        <p xml:id="div-14">- modernizacja i przebudowa linii z dostosowaniem do prędkości 140km/h na odcinku Warszawa-Radom,</p>
        <p xml:id="div-15">- budowa drugiego toru na odcinku Grabów nad Pilicą-Radom jako I etap,</p>
        <p xml:id="div-16">- docelowo w miarę potrzeb budowa drugiego toru również na odcinku Warka-Grabów nad Pilicą,</p>
        <p xml:id="div-17">- zabudowa komputerowych urządzeń sterowania ruchem.</p>
        <p xml:id="div-18">Rozpoczęcie prac budowlanych na odcinku Warszawa Zachodnia-Warszawa Okęcie planowane jest na październik 2006 r., a ich zakończenie na grudzień 2007 r. Prace konstrukcyjne na odcinku Warszawa Okęcie-Radom-Kielce zamierza się przeprowadzić po pozyskaniu środków finansowych w ramach kolejnego okresu budżetowego Unii Europejskiej, tj. w latach 2007-2013. Szczegółowy harmonogram prac w tym zakresie zawierać będzie weryfikowane obecnie studium wykonalności dla projektu.</p>
        <p xml:id="div-19">Jakie są dalsze zamierzenia Ministerstwa Transportu i Budownictwa w odniesieniu do ww. dróg w perspektywie 2007-2013?</p>
        <p xml:id="div-20">W okresie 2007-2013 przewidywane jest zakończenie przebudowy do parametrów drogi ekspresowej odcinka drogi krajowej nr 7 Grójec-Jedlińsk, z terminem - rok 2008.</p>
        <p xml:id="div-21">Dla odcinka Jedlińsk-obwodnica Radomia-Kielce-Kraków Ministerstwo Transportu i Budownictwa wystąpiło do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o włączenie przebudowy drogi krajowej nr 7 do klasy drogi ekspresowej do finansowania przez Unię Europejską oraz rozpoczęto prace dokumentacyjne. Intencją Ministerstwa Transportu i Budownictwa jest doprowadzenie do wykonania drogi ekspresowej S7 na całej długości jej przebiegu do 2013 r.</p>
        <p xml:id="div-22">Odnośnie do innych, wymienionych przez Panią Poseł dróg, uprzejmie informuję, że zarządca dróg krajowych - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - podejmując działania w celu rozwoju sieci dróg krajowych i poprawy ich stanu technicznego, musi dokonywać wyborów zadań, nie jest bowiem w stanie realizować wszystkich inwestycji w jednym czasie. Pierwszeństwo zyskują drogi, których budowa lub przebudowa wynika z Traktatu Akcesyjnego i innych porozumień z Unia Europejską. W dokumentach tych drogi nr 12 i 79 nie są ujęte. Na drogach tych przewiduje się na razie realizację inwestycji w najbardziej newralgicznych punktach - np. obwodnica Puław w ciągu drogi krajowej nr 12. Lista inwestycji na lata 2007-2013 limitowana jest poziomem budżetu Unii oraz koniecznością zapewnienia środków finansowych ze strony Polski.</p>
        <p xml:id="div-23">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-24">Minister</p>
        <p xml:id="div-25">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-26">Warszawa, dnia 23 lutego 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>