text_structure.xml 3.89 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszalku! W związku z zapytaniem Pana Stanisława Rydzonia, Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, z dnia 17 stycznia 2006 r. w sprawie przebiegu obwodnicy miejscowości Łapczyca w ciągu drogi krajowej nr 4 przedstawiam następującą odpowiedź na zadane pytania:</p>
        <p xml:id="div-2">Pytanie 1: ˝Czy Pan Minister zna zagadnienie poruszane w zapytaniu?˝</p>
        <p xml:id="div-3">Odpowiedź: Sytuacja na drodze krajowej nr 4 pomiędzy Krakowem i Tarnowem oraz panujące trudne warunki ruchu w m. Łapczyca są dobrze znane administracji drogowej. Przez ostatnich 10 lat ruch uległ podwojeniu. Średni dobowy ruch pojazdów (SDR) w latach 1995-2000 na odcinku Targowisko-Łapczyca wyraźnie wzrósł do poziomu 19000 poj./dobę. W latach 2000-2005 na odcinku Łapczyca-Bochnia wzrost jest niewielki i ustabilizowany na poziomie ok. 24000 poj./dobę. Infrastruktura drogowa w tym czasie nie uległa zmianie. Spowodowało to utrudnienia zarówno dla mieszkańców miast, w tym i miasta Łapczyca, jak i dla kierujących pojazdami.</p>
        <p xml:id="div-4">Przez wiele lat w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta Bochnia istniała rezerwa terenu pod budowę obwodnicy Łapczycy po północnej stronie drogi krajowej nr 4. W 2003 r. władze samorządowe zmieniły stanowisko odnośnie do trasy przyszłej drogi, uchwalając miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, w którym obwodnicę zlokalizowano po stronie południowej.</p>
        <p xml:id="div-5">Uniemożliwiało to podjęcie działań zmierzających do opracowania dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. W czerwcu 2005 r. unieważniono przetarg na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej obwodnicy m. Łapczyca, w związku z planowanym wejściem w życie nowelizacji Prawo ochrony środowiska. Dokumentacja, która miała być opracowana na podstawie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, nie spełniałaby wymagań określonych nowym prawem.</p>
        <p xml:id="div-6">W marcu br. inwestor ogłosi przetarg na wykonanie prac przedprojektowych i projektowych obwodnicy Łapczycy.</p>
        <p xml:id="div-7">Pytanie 2: ˝Kiedy wójt gminy Bochnia oraz jej mieszkańcy doczekają się rozpoczęcia budowy przedmiotowej obwodnicy?˝</p>
        <p xml:id="div-8">Odpowiedź: W ocenie administracji drogowej w pierwszej kolejności powinna być budowana autostrada A4 od Krakowa do Tarnowa. W 2006 r. rozpocznie się budowę odcinka Kraków-Szarów, a w następnym roku odcinka Szarów-Tarnów. Planowane zakończenie budowy autostrady A4 do Tarnowa przewidywane jest w 2010 r.</p>
        <p xml:id="div-9">Po wybudowaniu autostrady A4 droga krajowa nr 4 zostanie odciążona od ruchu tranzytowego i międzyregionalnego. Przewiduje się, że budowa ww. odcinków autostrady będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej. Jeżeli wielkość ruchu, która pozostanie na drodze krajowej nr 4, będzie nadal znacząca lub budowa autostrady A4 nie będzie finansowana z udziałem środków unijnych, wówczas zarządca drogi przystąpi do budowy obwodnicy.</p>
        <p xml:id="div-10">Realizacja obwodnicy przewidziana jest z udziałem środków Unii Europejskiej w latach 2007-2013.</p>
        <p xml:id="div-11">Obecnie do końca 2006 r. planowane jest wyremontowanie odcinka drogi krajowej nr 4 na przejściu przez m. Łapczyca. Jest to zadanie pod klucz i ma ono zabezpieczone środki finansowe.</p>
        <p xml:id="div-12">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-13">Minister</p>
        <p xml:id="div-14">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-15">Warszawa, dnia 22 lutego 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>