text_structure.xml
3.83 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">W związku z nadesłanym przy piśmie z dnia 13 stycznia 2006 r. znak: SPS-024-292/06 i piśmie z dnia 10 stycznia 2006 r. znak: BPJ/1/1 2006 r. zapytaniem posłów Józefa Rojka, Edwarda Czesaka i Michała Wojtkiewicza w sprawie przywrócenia Oddziału ZUS w Tarnowie uprzejmie wyjaśniam, że w związku z przekwalifikowaniem Oddziału ZUS w Tarnowie i podporządkowaniem Oddziałowi ZUS w Nowym Sączu warunki obsługi mieszkańców Tarnowa w dziedzinie ubezpieczeń społecznych nie uległy zmianie. Placówka ZUS nie została przeniesiona do Nowego Sącza. W miejsce Oddziału ZUS w Tarnowie działa nadal placówka Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w randze Inspektoratu, który mieści się przy ul. Kościuszki 32.</p>
<p xml:id="div-2">Inspektorat ten zapewnia obsługę klientów naszej instytucji na miejscu we wszystkich sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych, dzięki czemu emeryci, renciści, płatnicy składek oraz ubezpieczeni nie muszą udawać się do Oddziału ZUS w Nowym Sączu. Ponadto Inspektorat w Tarnowie w dalszym ciągu w dotychczasowym zakresie jest jednostką organizacyjną Zakładu wyznaczoną do realizacji Rozporządzeń EWG nr 1408/71 i 574/72 dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.</p>
<p xml:id="div-3">Przeprowadzone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w 2005 r. działania racjonalizacji sieci placówek są wynikiem długotrwałych prac analitycznych kierownictwa Zakładu i związane są z realizacją zadania Racjonalizacja sieci placówek zapisanego w Strategii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2004-2005 przyjętej przez Radę Nadzorczą ZUS Uchwałą nr 34/XI/II/2003 w dniu 4 grudnia 2003 roku.</p>
<p xml:id="div-4">Przeprowadzone prace analityczne wykazały bardzo duże różnice w liczbie obsługiwanych klientów, a co za tym idzie, również różnice w liczbie zatrudnionych w oddziałach pracowników. Takie zróżnicowanie uniemożliwia racjonalne zarządzanie i powoduje przerost zatrudnienia kadry kierowniczej w małych oddziałach. Ponadto standaryzacja pracy w tak bardzo różniących się wielkością jednostkach jest praktycznie niemożliwa i koszty utrzymania małych jednostek są bardzo wysokie.</p>
<p xml:id="div-5">W celu poprawy obsługi klientów, mając jednocześnie na uwadze troskę o wydatki administracyjne, dokonano próby możliwie daleko idącego zbliżenia wielkości jednostek terenowych. Dlatego też reorganizacja polega z jednej strony na przekwalifikowaniu najmniejszych oddziałów w inspektoraty i przyłączeniu ich do innych oddziałów, z drugiej zaś podzieleniu największych oddziałów.</p>
<p xml:id="div-6">W wyniku zmian organizacyjnych powołanych zostało 5 nowych oddziałów, a 14 przemianowano na mniejsze placówki Zakładu. Tak więc po reorganizacji struktura sieci jednostek terenowych ZUS obejmować będzie 42 oddziały oraz 223 inspektoraty.</p>
<p xml:id="div-7">Przeprowadzona reorganizacja nie ma wpływu na obsługę klientów. Załatwiają oni swoje sprawy w tym samym miejscu i w tym samym jak dotychczas zakresie, również w zakresie orzecznictwa lekarskiego.</p>
<p xml:id="div-8">Pomimo tej opinii ZUS w związku z licznymi sygnałami w tej sprawie napływającymi do Ministerstwa Minister poleci Prezesowi ZUS przedstawienie dodatkowych wyjaśnień, po czym podejmie działania, o których poinformuje Państwa Posłów.</p>
<p xml:id="div-9">Minister</p>
<p xml:id="div-10">Krzysztof Michałkiewicz</p>
<p xml:id="div-11">Warszawa, dnia 13 lutego 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>