text_structure.xml 3.86 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">W związku z wystąpieniem posła Mieczysława Kasprzaka, dotyczącym budowy obwodnicy Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4, proszę o przyjęcie następującej odpowiedzi:</p>
        <p xml:id="div-2">Ministerstwo Transportu i Budownictwa oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w pełni zdają sobie sprawę z trudnej sytuacji komunikacyjnej miasta Jarosławia w obrębie miejskiego odcinka drogi krajowej nr 4 i podzielają niepokój pana posła w tym zakresie. Jak podkreślono już w odpowiedzi na interpelację posła Mieczysława Kasprzaka, udzieloną w kwietniu roku 2003 (SPS-0203-1664/03), przeszkodą w realizacji obwodnicy nie są problemy techniczne, czy nawet ograniczone środki finansowe, ale przeszkody natury prawnej.</p>
        <p xml:id="div-3">Od momentu udzielenia odpowiedzi na ww. interpelację miały miejsce następujące fakty:</p>
        <p xml:id="div-4">- Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu została wydana przez Burmistrza Miasta Jarosławia dopiero 30 grudnia 2003 r. Od decyzji strony postępowania wniosły skargi do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu. SKO oddaliło odwołania, decyzją z dnia 14 kwietnia 2004 r. Decyzja ta została zaskarżona do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Postanowieniem z dnia 14 marca 2005 r. WSA w Rzeszowie oddalił wniesione skargi. Przygotowanie inwestycji prowadzone jest zgodnie z prawomocną decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a więc zgodnie z wcześniej przyjętymi założeniami.</p>
        <p xml:id="div-5">- W dniu 28 lipca weszła w życie ustawa z dnia 18 maja 2005 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na inwestora obowiązek uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych przed uzyskaniem zgody na realizację przedsięwzięcia. Wprowadzony obowiązek wydłuża proces przygotowania obwodnicy o około 1 rok. Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych wydawana jest przez Wojewodę po przeprowadzeniu postępowania, z udziałem społecznym, w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i obszarów sieci Natura 2000. Do wniosku o wydanie takiej decyzji konieczne jest opracowanie odpowiednich materiałów i raportu oddziaływania na środowisko. Opracowanie wymienionych materiałów jest w fazie końcowej. GDDKiA planuje złożenie wniosku do Wojewody Podkarpackiego jeszcze w I kwartale br.</p>
        <p xml:id="div-6">- W IV kwartale 2004 r. został przeprowadzony przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. Są one w trakcie opracowania. Planowany termin zakończenia dokumentacji 7 m-cy od uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Ostateczny termin uzależniony jest od terminu wydania i warunków decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.</p>
        <p xml:id="div-7">- Wykup gruntów pod budowę obwodnicy został rozpoczęty w 2005 r., planowany jest także w roku bieżącym, a zakończenie w I połowie 2007 r.</p>
        <p xml:id="div-8">- Ze względu na lokalizację stanowisk archeologicznych na trasie obwodnicy, niezbędne jest przeprowadzenie ratunkowych badań archeologicznych. Są one planowane w II połowie 2006 i w 2007 r.</p>
        <p xml:id="div-9">Resort jest zdecydowany jak najprędzej doprowadzić do budowy obwodnicy. Jednak w związku z wyżej opisanym stanem prawnym realizacja zapewne będzie mogła mieć miejsce dopiero w latach 2008-2010.</p>
        <p xml:id="div-10">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-11">Minister</p>
        <p xml:id="div-12">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 14 lutego 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>