text_structure.xml 3.03 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na wystąpienie Pana posła Wiesława Wody w sprawie remontu drogi krajowej nr 73 na terenie m. Dąbrowa Tarnowska uprzejmie informuję, że w roku bieżącym planowane jest wykonanie w tej miejscowości odnowy nawierzchni na odcinku 2,3 km. Ze względu na znaczny zakres robót i długość odcinka drogi wymagającej remontu w następnych latach nastąpi kontynuacja robót. Odcinek ten będzie remontowany przy udziale środków Banku Światowego i Europejskiego Banku Inwestycyjnego.</p>
        <p xml:id="div-2">Opracowana została również wariantowa koncepcja budowy obwodnicy miasta. Obecnie przygotowywane są specyfikacje na wykonanie projektu wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę. Zadanie to znajduje się na liście zadań przewidzianych do realizacji w ramach ˝Programu przebudowy dróg w latach 2007-2013˝.</p>
        <p xml:id="div-3">Niezależnie od powyższego informuję, że pomimo znacznego od 2006 r. wzrostu środków finansowych przeznaczonych na odnowy i utrzymanie istniejącej sieci dróg krajowych, potrzeby w tym zakresie w dalszym ciągu są znacznie większe niż możliwości finansowe budżetu państwa.</p>
        <p xml:id="div-4">Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad systematycznie realizuje program rehabilitacji dróg krajowych, a remonty i odnowy nawierzchni realizowane są z budżetu z udziałem międzynarodowych instytucji finansowych. Wybór odcinków dróg planowanych do przeprowadzenia remontu dokonywany jest w oparciu o określone z Bankiem Światowym i Europejskim Bankiem Inwestycyjnym procedury uwzględniające warunki techniczno-ekonomiczne odcinka drogi. Do tego celu służą wdrożone w GDDKiA systemy:</p>
        <p xml:id="div-5">- HDM-4 (Highway Development and Management) oraz</p>
        <p xml:id="div-6">- System Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN).</p>
        <p xml:id="div-7">Podstawowym kryterium wyboru jest pozycja jaką zajmuje dany odcinek drogi na liście wygenerowanej przez system HDM-4. System ten preferuje odcinki będące w najgorszym stanie technicznym i najbardziej obciążone ruchem.</p>
        <p xml:id="div-8">Na realizację programu rehabilitacji dróg krajowych w latach 2006-2009 zakłada się przeznaczyć łącznie 850 mln euro, z czego 200 mln euro z budżetu. Należy oczekiwać, że po zrealizowaniu tego programu nastąpi odczuwalna poprawa stanu istniejącej sieci dróg krajowych, co pozwali na zapewnienie im odpowiedniego standardu na poziomie europejskim oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.</p>
        <p xml:id="div-9">Łączę wyrazy najwyższego szacunku</p>
        <p xml:id="div-10">Podsekretarz stanu</p>
        <p xml:id="div-11">Piotr Stomma</p>
        <p xml:id="div-12">Warszawa, dnia 27 stycznia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>