text_structure.xml 2.52 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem pani poseł Jadwigi Zakrzewskiej w sprawie przebudowy drogi krajowej nr 61 oraz budowy obwodnicy Serocka, przesyłam następującą odpowiedź:</p>
        <p xml:id="div-2">W ostatnim dziesięcioleciu ruch na drogach krajowych uległ podwojeniu, przy prawie niezmiennej infrastrukturze drogowej. Spowodowało to utrudnienia zarówno dla mieszkańców miast, w tym i miasta Serocka, jak i dla kierujących pojazdami.</p>
        <p xml:id="div-3">Dążąc do polepszenia warunków dla użytkowników i mieszkańców, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie realizuje zadania na drodze nr 61. W ubiegłych latach wykonano nowy most przez Zalew Zegrzyński wraz z dojazdami. Dotychczasowy most poddano przebudowie (nowy ustrój nośny). Wykonano również wzmocnienie nawierzchni. Obecnie prowadzone są intensywne prace przygotowawcze w celu przebudowania drogi przez m. Legionowo razem z budową nowego wiaduktu nad koleją. Zadanie to jest podzielone na III odcinki; dla odcinka I wydana jest decyzja ustalająca lokalizację. Dla następnych odcinków, II i III, jest złożony wniosek o wydanie decyzji ustalającej lokalizację. Dla modernizacji odcinka Zegrze - Serock uzyskana jest decyzja ustalająca lokalizację. Prowadzony jest wykup gruntów. Zamierzeniem inwestora GDDKiA Oddział Warszawa jest rozpoczęcie budowy obwodnicy Serocka w 2007 r. Wykonana jest Koncepcja programowa budowy obwodnicy miasta. Złożony został wniosek o wydanie decyzji ustalającej lokalizację.</p>
        <p xml:id="div-4">Środki przeznaczone na drogownictwo, niestety, są ograniczone. Corocznie konstruując plan, zarówno ministerstwo jak i GDDKiA stają przed trudnym wyborem i koniecznością zbilansowania ogromnych potrzeb z dostępnymi środkami finansowymi. W Polsce jest wiele miejscowości, w których natężenie ruchu i uciążliwość związana z tranzytem przez tereny zabudowane ciężkich pojazdów są porównywalne do Serocka. Staramy się zrobić wszystko, aby ten stan zmienić.</p>
        <p xml:id="div-5">Z wyrazami szacunku</p>
        <p xml:id="div-6">Minister</p>
        <p xml:id="div-7">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-8">Warszawa, dnia 26 stycznia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>