text_structure.xml
4.41 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
<xi:include href="PPC_header.xml"/>
<TEI>
<xi:include href="header.xml"/>
<text>
<body>
<p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Zygmunta Wrzodaka z dnia 2 stycznia 2006 roku nr SPS-024-207/06 w sprawie umowy reklamowej zawartej przez p.p.u.p. ˝Poczta Polska˝ z firmą DougFaberFamily, przedstawiam poniższe informacje przygotowane w oparciu o wyjaśnienia Dyrektora Generalnego Poczty Polskiej.</p>
<p xml:id="div-2">Odnosząc się do kwestii poruszonych przez Pana Posła, zacznę od wyjaśnienia zarzutów na temat wygranego przez DougFaberFamily przetargu. Przetarg ograniczony na wybór agencji reklamowej kompleksowo obsługującej Pocztę Polską w zakresie działań promocyjnych wspierających sprzedaż usług i produktów został przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi procedurami wynikającymi z przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów Poczty Polskiej. Właściwość tego postępowania potwierdził Wyrok Zespołu Arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 29 maja 2003 r. o sygn. akt UZP/ZO/0-691/03), w którym oddalono odwołanie jednego z oferentów biorących udział w ww. postępowaniu. Wobec tego, że prawidłowość przeprowadzonego postępowania nie została zakwestionowana, to moim zdaniem brak jest podstaw do ponownego badania tej procedury.</p>
<p xml:id="div-3">W wyniku przetargu 30 czerwca 2003 roku Poczta Polska podpisała z agencją reklamową DougFaberFamily umowę na okres 16 miesięcy na kwotę 5.993.330,00 zł brutto. Zgodnie z jej zapisami agencja reklamowa była zobowiązana, każdorazowo przy realizacji kolejnego etapu zadania, do przedstawiania sprawozdania z wykonanych działań, a podpisany przez obie strony protokół zdawczo-odbiorczy stanowił podstawę do wystawienia faktury VAT i był niezbędnym dokumentem do realizacji przez zleceniodawcę płatności.</p>
<p xml:id="div-4">Za działania reklamowe w czasie trwania ww. umowy Poczta Polska wypłaciła kontrahentowi kwotę 2.630.484,53 zł brutto. W jej ramach zrealizowane zostały:</p>
<p xml:id="div-5">- kampania reklamowa wprowadzająca na rynek nową usługę Poczty Polskiej o nazwie ˝paczka priorytetowa˝ - prowadzona była ona w lipcu i sierpniu 2003 roku, a jej koszt wyniósł 2.556.203,00 zł brutto,</p>
<p xml:id="div-6">- działania promocyjno-reklamowe podczas 60. Tour de Pologne w październiku 2003 roku, gdzie promowano usługi Pocztex oraz nowo wprowadzone na rynek listy i paczki priorytetowe (koszt wyniósł 74.261,15 zł brutto).</p>
<p xml:id="div-7">Dowodem na skuteczność przeprowadzonych akcji reklamowych jest dobre przyjęcie nowej usługi ˝paczka priorytetowa˝ zarówno przez klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, co uwidoczniają zwiększone przychody Poczty Polskiej. Bardzo korzystna cena i szybkość realizacji usługi spowodowały, że obecnie wśród wolumenu usług paczkowych ˝paczka priorytetowa˝ stanowi 60% realizowanych zleceń.</p>
<p xml:id="div-8">Odpowiadając na ostatnie pytanie o konieczność reklamowania usług Poczty Polskiej, chciałbym podkreślić, że trzeba pamiętać, iż przedsiębiorstwo to działa na dynamicznie rozwijającym się rynku, który ulega stopniowej liberalizacji. W związku z tym musi stawiać czoła nasilającej się konkurencji ze strony zarówno dużych międzynarodowych podmiotów, jak i małych przedsiębiorców działających na lokalnych rynkach. W takiej sytuacji, chociaż marka Poczty Polskiej jest mocno zakorzeniona w świadomości klientów, to promocja usług wydaje się niezbędna, aby ten stan utrzymać i chronić własny segment rynku, a także realizować inne cele reklamy, jakimi są: zapewnienie ciągłości sprzedaży, pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie udziału w rynku czy bieżące informowanie o ofercie usługowej, a zwłaszcza o wprowadzanych nowościach.</p>
<p xml:id="div-9">Przedstawiając powyższe, wyrażam nadzieję, że w sposób dostateczny wyjaśniłem kwestie poruszone w zapytaniu Pana Posła Zygmunta Wrzodaka.</p>
<p xml:id="div-10">Z poważaniem</p>
<p xml:id="div-11">Minister</p>
<p xml:id="div-12">Jerzy Polaczek</p>
<p xml:id="div-13">Warszawa, dnia 19 stycznia 2006 r.</p>
</body>
</text>
</TEI>
</teiCorpus>