text_structure.xml 1.86 KB
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<teiCorpus xmlns:xi="http://www.w3.org/2001/XInclude" xmlns="http://www.tei-c.org/ns/1.0">
  <xi:include href="PPC_header.xml"/>
  <TEI>
    <xi:include href="header.xml"/>
    <text>
      <body>
        <p xml:id="div-1">Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Tomasza Garbowskiego (SPS-024-185/05 z dnia 28 grudnia 2005 r.) w sprawie likwidacji kolejowej komunikacji zastępczej na trasie Nysa-Kamieniec Ząbkowicki, uprzejmie informuję, iż zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym Spółka PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. jest przewoźnikiem, który realizuje przewozy kolejowe na podstawie umowy zawartej z organizatorem regionalnych przewozów pasażerskich, tj. samorządem województwa. Samorząd, określając wielkość środków dofinansowania przewozów o charakterze obowiązku służby publicznej, decyduje o liczbie i relacjach uruchamianych pociągów.</p>
        <p xml:id="div-2">Samorząd województwa opolskiego wg stanu na dzień 6 stycznia br. nie zawarł jeszcze ze spółką Przewozy Regionalne umowy na dofinansowanie kolejowych pasażerskich przewozów regionalnych na rok 2006, zaś planowane przez organizatora dofinansowanie w wysokości ok. 16 mln zł pokryje deficyt z realizowanych w regionie kolejowych przewozów zaledwie w 45,7%.</p>
        <p xml:id="div-3">Przewozy zastępczą komunikacją autobusową na ww. trasie miały charakter przejściowy i podyktowane były względami społecznymi. Ustawowe dofinansowanie przewozów przez samorządy dotyczy tylko i wyłącznie przewozów kolejowych, a nie autobusowych.</p>
        <p xml:id="div-4">Z poważaniem</p>
        <p xml:id="div-5">Minister</p>
        <p xml:id="div-6">Jerzy Polaczek</p>
        <p xml:id="div-7">Warszawa, dnia 18 stycznia 2006 r.</p>
      </body>
    </text>
  </TEI>
</teiCorpus>